Un "ensurt" al costat de l’aeroport
L’opció que l’aeròdrom de Ciudad Real aculli nouvinguts inquieta els veïns de Calatrava.
Cañada de Calatrava és un petit poble enganxat a l’aeroport de Ciudad Real de tot just 104 habitants, tot i que a l’estiu multiplica la seva població. Té un bar, però els dimarts tanca, així que ahir el carrer es va convertir en el punt de trobada per parlar del tema del dia: la possibilitat que l’aeròdrom, a tot just tres quilòmetres de distància i que només s’utilitza per a algun vol privat, rodatges i reparar avions, allotgi ara un centre d’acollida d’immigrants.
"Doncs hem tingut una mica d’ensurt, la veritat. Perquè estem aquí sols, no tenim ni botiga ni res, i ara passa això...", comenta una veïna d’uns 65 anys que prefereixen no donar el nom. "No sabem res, si és una notícia falsa o jo que sé –prossegueix–, però, si és veritat, l’hauran d’apanyar bé perquè amb prou feines hi ha una nau. Això no té capacitat. Si ho fan bé, bé estarà ¿no? Perquè són persones, no objectes".
Cada pocs minuts, a Calatrava se sent el brunzit de l’AVE Madrid-Andalusia al passar per la línia d’alta velocitat que discorre enganxada al poble, per a la qual quan es va construir l’aeroport, que va començar a funcionar el 2008, es va fer una passarel·la des de l’aeròdrom per connectar amb el tren. Ara els ferros estan desballestats, abandonats. A les carreteres d’accés a l’aeròdrom l’herba i els matolls han anat poblant els vorals.
Notícies relacionadesNo es veu ni una ànima. Sembla un escenari de Walking dead. Fa anys que les barreres del pàrquing estan aixecades –l’aeròdrom va deixar de funcionar el 2011–, i no hi ha ningú a la garita de seguretat exterior. "No sabem res, la veritat", explica un vigilant ja a l’interior de la terminal, en què hi ha aparcats set cotxes, la majoria de treballadors de Ciudad Real International Airport (CRIA), la propietària de l’aeròdrom.
La companyia CRIA es va apropiar el 2018 de l’aeroport, el primer de construcció privada d’Espanya i que pretenia ser un reforç a l’Aeroport Adolfo Suárez de Barajas (Madrid), per 56 milions d’euros després que l’empresa gestora anterior entrés en concurs de creditors.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Informe de l’OCDE Espanya, entre els sis països on els fons de pensions es desinflen
- L’empresa de l’autocar sinistrat va fer fallida i l’amo anava per lliure
- Elena Manzano: "Cal trencar la premissa que Catalunya dona i Extremadura rep"
- Club Entendre + Animals i plantes Molsa, vesc i grèvol: tres plantes protegides per les quals et poden multar
- EIX EN TRANSFORMACIÓ Collboni fitxa Joan Oliveras com a president del consell per a la Rambla
- Nou pol d’innovació El referent de l’economia blava
- Nou pol d’innovació L’edifici del BlueTechPort aspira a ser icònic i model de sostenibilitat
- El BlueTechPort acollirà abans del febrer una dotzena d’empreses
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Televisió Una soltera abandona la seva cita a 'First Dates' després de les preguntes a les quals va ser sotmesa: "A mi em sembla un escàndol"