Un "ensurt" al costat de l’aeroport
L’opció que l’aeròdrom de Ciudad Real aculli nouvinguts inquieta els veïns de Calatrava.

Cañada de Calatrava és un petit poble enganxat a l’aeroport de Ciudad Real de tot just 104 habitants, tot i que a l’estiu multiplica la seva població. Té un bar, però els dimarts tanca, així que ahir el carrer es va convertir en el punt de trobada per parlar del tema del dia: la possibilitat que l’aeròdrom, a tot just tres quilòmetres de distància i que només s’utilitza per a algun vol privat, rodatges i reparar avions, allotgi ara un centre d’acollida d’immigrants.
"Doncs hem tingut una mica d’ensurt, la veritat. Perquè estem aquí sols, no tenim ni botiga ni res, i ara passa això...", comenta una veïna d’uns 65 anys que prefereixen no donar el nom. "No sabem res, si és una notícia falsa o jo que sé –prossegueix–, però, si és veritat, l’hauran d’apanyar bé perquè amb prou feines hi ha una nau. Això no té capacitat. Si ho fan bé, bé estarà ¿no? Perquè són persones, no objectes".
Cada pocs minuts, a Calatrava se sent el brunzit de l’AVE Madrid-Andalusia al passar per la línia d’alta velocitat que discorre enganxada al poble, per a la qual quan es va construir l’aeroport, que va començar a funcionar el 2008, es va fer una passarel·la des de l’aeròdrom per connectar amb el tren. Ara els ferros estan desballestats, abandonats. A les carreteres d’accés a l’aeròdrom l’herba i els matolls han anat poblant els vorals.
Notícies relacionadesNo es veu ni una ànima. Sembla un escenari de Walking dead. Fa anys que les barreres del pàrquing estan aixecades –l’aeròdrom va deixar de funcionar el 2011–, i no hi ha ningú a la garita de seguretat exterior. "No sabem res, la veritat", explica un vigilant ja a l’interior de la terminal, en què hi ha aparcats set cotxes, la majoria de treballadors de Ciudad Real International Airport (CRIA), la propietària de l’aeròdrom.
La companyia CRIA es va apropiar el 2018 de l’aeroport, el primer de construcció privada d’Espanya i que pretenia ser un reforç a l’Aeroport Adolfo Suárez de Barajas (Madrid), per 56 milions d’euros després que l’empresa gestora anterior entrés en concurs de creditors.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Nou front bèl·lic Israel respon a la represàlia de l'Iran i l'intercanvi de míssils i bombardejos s'empitjora
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE