Un "ensurt" al costat de l’aeroport
L’opció que l’aeròdrom de Ciudad Real aculli nouvinguts inquieta els veïns de Calatrava.
Cañada de Calatrava és un petit poble enganxat a l’aeroport de Ciudad Real de tot just 104 habitants, tot i que a l’estiu multiplica la seva població. Té un bar, però els dimarts tanca, així que ahir el carrer es va convertir en el punt de trobada per parlar del tema del dia: la possibilitat que l’aeròdrom, a tot just tres quilòmetres de distància i que només s’utilitza per a algun vol privat, rodatges i reparar avions, allotgi ara un centre d’acollida d’immigrants.
"Doncs hem tingut una mica d’ensurt, la veritat. Perquè estem aquí sols, no tenim ni botiga ni res, i ara passa això...", comenta una veïna d’uns 65 anys que prefereixen no donar el nom. "No sabem res, si és una notícia falsa o jo que sé –prossegueix–, però, si és veritat, l’hauran d’apanyar bé perquè amb prou feines hi ha una nau. Això no té capacitat. Si ho fan bé, bé estarà ¿no? Perquè són persones, no objectes".
Cada pocs minuts, a Calatrava se sent el brunzit de l’AVE Madrid-Andalusia al passar per la línia d’alta velocitat que discorre enganxada al poble, per a la qual quan es va construir l’aeroport, que va començar a funcionar el 2008, es va fer una passarel·la des de l’aeròdrom per connectar amb el tren. Ara els ferros estan desballestats, abandonats. A les carreteres d’accés a l’aeròdrom l’herba i els matolls han anat poblant els vorals.
Notícies relacionadesNo es veu ni una ànima. Sembla un escenari de Walking dead. Fa anys que les barreres del pàrquing estan aixecades –l’aeròdrom va deixar de funcionar el 2011–, i no hi ha ningú a la garita de seguretat exterior. "No sabem res, la veritat", explica un vigilant ja a l’interior de la terminal, en què hi ha aparcats set cotxes, la majoria de treballadors de Ciudad Real International Airport (CRIA), la propietària de l’aeròdrom.
La companyia CRIA es va apropiar el 2018 de l’aeroport, el primer de construcció privada d’Espanya i que pretenia ser un reforç a l’Aeroport Adolfo Suárez de Barajas (Madrid), per 56 milions d’euros després que l’empresa gestora anterior entrés en concurs de creditors.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- PATRIMONI La Sagrada Família ja és l’església més alta del món
- Intriga amb rerefons social i polític
- El futur de l’educació El reforç de l’oralitat des d’infantil millora la lectoescriptura i l’èxit escolar
- La gestió de la dana L’exconsellera Pradas, sobre la tarda del 29-O: "No sabia on era Mazón"
- Exclusiva Vilaplana va ensenyar un vídeo d’Utiel inundat a Mazón a El Ventorro a les 17.40 hores el 29-O
- Veu en expansió Júlia Colom: «Fora d’Espanya no hi ha problema per fer una música ultralocal i aquí això encara s’ha de veure»
- Castells Els Castellers de Vilafranca signen la millor diada de la història dels castells en un Tots Sants descomunal
- Eleccions a la Gran Poma Zohran Mamdani, favorit a alcalde de Nova York: cinc claus del seu ascens meteòric i el desafiament per a Trump i l’aparell demòcrata
- Futbol Lamine Yamal anuncia la seva ruptura amb Nicki Nicole: «No ha sigut per cap infidelitat»
