Acord preliminar entre Israel i Hamàs
Treves per vacunar els nens contra la pòlio

Ciudadanos palestinos reaccionan tras conocer que Hamas acepta la tregua propuesta por Egipto y Cata /
Una setmana després que l’Organització Mundial de la Salut (OMS) detectés el primer cas diagnosticat de poliomielitis a Gaza en els últims 25 anys, un nadó infectat amb el tipus 2, el seu representant als territoris ocupats palestins va anunciar ahir un acord preliminar entre Israel i Hamàs de cara a permetre la vacunació de centenars de milers de nens palestins. L’entesa anunciada per Rik Peeperkorn contempla pauses localitzades en els combats, inicialment de vuit hores durant tres dies, un respir que arriba després de 10 mesos d’assalt incessant sobre la Franja, convertida en paraules del secretari general de l’ONU, António Guterres, en «un cementiri de nens». L’Exèrcit israelià va confirmar l’acord, remarcant que la campanya de vacunació es coordinarà amb els seus militars.
La intenció de l’OMS és vacunar durant aquestes treves parcials 640.000 nens de Gaza, una missió que s’enfronta a notables desafiaments, donada la dispersió forçosa de la població civil i la destrucció massiva de les infraestructures de la Franja. «El que hem discutit i acordat és que la campanya començarà l’1 de setembre a la Gaza central. Durarà tres dies i hi haurà una pausa humanitària durant la vacunació», va dir ahir Peeperkorn, el màxim representant de l’agència sanitària de l’ONU als territoris ocupats. L’OMS diu que compta amb 2.000 professionals a l’enclavament per portar a terme la campanya i, segons el seu funcionari, Israel s’hauria compromès a permetre que es prolongui si no s’arriba als objectius de vacunació.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer