Alemanya busca la "màxima seguretat" per a una Eurocopa d’alt risc
Spalletti (Italia), Sylvinho (Albania), Dalic (Croacia) y De la Fuente (España), posan con el trofeo de la Eurocopa 2024. /
La situació a dues setmanes de l’obertura de l’Eurocopa a Alemanya és de "màxima tensió", amb la seguretat com a "absoluta prioritat" i una llista d’amenaces que van del terrorisme islàmic als ciberatacs, els hooligans i altres "coneguts perills", va remarcar ahir la ministra de l’Interior, la socialdemòcrata Nancy Faeser, mentre va destacar que no pot "existir (seguretat) al 100%". Mentrestant, el país debat sobre com accelerar les expulsions d’individus radicalitzats.
"Hi haurà reforços policials tant als estadis com en tots aquells llocs on s’hagin de produir concentracions d’aficionats i altres punts vulnerables", va afirmar la titular d’Interior, en les competències de la qual entra Esports.
Es faran controls aleatoris a les fronteres, es compta amb la cooperació dels països veïns i s’ha articulat l’anomenat International Police Cooperation Center, amb uns 500 metres quadrats, on es coordinaran tots els operatius. Els desafiaments són enormes.
Notícies relacionadesLes infraestructures i estadis que acolliran l’Eurocopa en el torneig, del 14 de juny al 14 de juliol, són pràcticament les mateixes que les utilitzades per al Mundial del 2006. Llavors tot va discórrer perfectament fins al punt que es continua recordant com un "conte d’estiu". Però la situació actual, entre la guerra d’Ucraïna i la de Gaza, amb una ultradreta efervescent i l’amenaça del terrorisme islàmic, suposa un context de desafiaments.
Seran 10 els estadis repartits per tot el país entre els quals discorrerà el torneig. Des de l’Allianz Arena del Bayern de Múnic, on s’obrirà l’Eurocopa, fins al tancament, a l’Olympiastadion de Berlín, inaugurat per als anomenats "Jocs Olímpics del nazisme", el 1936. Majoritàriament es van utilitzar ja per al Mundial alemany, excepte el de Düsseldorf. A cada ciutat seu s’instal·laran les anomenades "milles de l’aficionat", amb les seves corresponents pantalles gegants.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Amb un rebut anual de 17,5 euros de mitjana Unes 240.000 llars de l’àrea de Barcelona començaran a pagar el Tribut Metropolità el 2026
- Agressió sexual Una dona denuncia que l’home que li llogava una habitació a Manresa la violava
- Notícies falses a internet Brigitte Macron porta a judici 10 persones per haver difós que és home
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Catalunya Parcs temàtics de por i monuments encantats: on celebrar Halloween
- El PSOE ignora l’origen dels 181.150 euros que va avançar la trama Koldo
- Joan Carles I defensa la seva "herència" democràtica i vol tornar a Espanya
- Manuel García-Castellón: "El cas Leire no em sorprèn. Les clavegueres sempre hi són"
- Segueixin atents a les pantalles
