Trobada a la Xina
Xi i Putin lloen la seva aliança com una força estable en un món caòtic
Els dos mandataris exhibeixen sintonia en la seva quarta cimera des de la guerra d’Ucraïna

Xi Jinping i Vladímir Putin van lloar ahir l’aliança estratègica dels seus països com una força d’estabilitat en un món cada vegada més caòtic i van ratificar les seves postures sobre els conflictes en curs. No van abundar les declaracions importants perquè el més rellevant era la foto: la seva quarta cimera des que els tancs russos van entrar a Ucraïna.
Putin va disfrutar a Pequín d’una pomposa rebuda en el seu primer viatge des de la seva última reelecció. Marxes militars, cançons populars russes, nens aclamant amb pompons i la preceptiva benvinguda al Gran Palau del Poble del seu bon i vell amic, Xi Jinping, amb el qual s’ha vist més de quaranta vegades en una dècada. Van ventilar la seva reunió matutina en només dues hores amb un comunicat conjunt va i a la nit tenien previst tornar-se a veure sense les cotilles protocol·làries.
Notícies relacionades"La Xina està preparada per treballar amb Rússia per sostenir un món just i imparcial", va afirmar Xi en la intervenció davant la premsa. "Les relacions entre la Xina i Rússia no són oportunistes ni estan dirigides contra tercers [...] Defensem els principis de justícia i democràcia que reflecteixin un món multipolar basat en la llei internacional", va dir Putin.
Sobre els assumptes geopolítics, es van endinsar en el que ja se sap. Tots dos defensen una solució política a la guerra d’Ucraïna i els "dos estats" per a la de Gaza. Sobre la primera, Putin va agrair els esforços xinesos i la seva postura equidistant. No troba Xi gaire quòrum, Putin a part, malgrat la seva implicació.
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Universitat Catorze universitàries acusen un catedràtic de la UB d’abús sexual
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Alejandro Valverde: "Pogacar és el candidat a la victòria, però no ho tindrà fàcil amb Vingegaard"
- Despullar un sant
- ¿Violència gratuïta o esport noble?
- Scariolo anuncia que deixa la selecció després de l’Eurobasket i posarà rumb al Reial Madrid