Tecnologia
La Xina acusa de "bandits" els EUA per la seva llei contra TikTok
Pequín qualifica d’arbitràries les raons de seguretat nacional per vetar la xarxa social
Ahir va ser Huawei, avui és TikTok i demà, ja es veurà. Segueix l’assetjament nord-americà a tecnològiques xineses sense més certeses que el seu èxit global i amb vaporoses amenaces a la seguretat nacional. "Quan algú veu un objecte que porta una altra persona i l’hi intenta robar, està utilitzant la lògica del bandit", va explicar ahir el Govern de Pequín, al·ludint a l’ultimàtum que li planteja la proposta de llei nord-americana a Tik Tok: deixa anar amarres amb la matriu xinesa o seràs prohibida.
Els 352 vots a favor i 65 en contra a la Cambra baixa certifiquen que només la Xina posa d’acord demòcrates i republicans. Falta la votació al Senat, que es preveu més àrida, i la firma del president Biden, que ja l’ha promès.
Aprovació inevitable
Ningú dubta a la Xina que la llei arribarà a port i ahir ja va anunciar "totes les mesures necessàries per preservar els interessos de les seves companyies". Aquesta llei, segons el Ministeri d’Exteriors, vulnera la competència lleial i les normes internacionals econòmiques i de comerç. "Si aquestes presumptes raons de seguretat nacional poden ser esgrimides arbitràriament per suprimir les excel·lents companyies estrangeres, ¿on és llavors la igualtat i la justícia?", va demanar el seu portaveu. Una lletania de laments des de la premsa local havien precedit la decisió de la Cambra baixa. No hi ha proves i aquest càstig a TikTok "se’ls tornarà en contra" als EUA, van repetir els mitjans i el ministeri.
Tampoc n’hi va haver quan Donald Trump va carregar contra Huawei, líder global en xarxes 5G, per les mateixes raons. Ningú ha aportat encara un indici de l’amenaça de TikTok i Huawei contra la seguretat nacional. El cap dels serveis d’espionatge de Washington ha dit aquesta setmana que no podia descartar que TikTok pogués influir en les imminents eleccions presidencials. Tampoc va dir que ho pogués assegurar.
La llei empeny TikTok a la incertesa. Si la seva matriu xinesa, la pequinesa Bytedance, no la ven, 170 milions d’usuaris nord-americans no hi podran accedir.
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Ruta Un encreuament de camins
- Regal nadalenc La gran sèrie sobre el futbol americà i la vida
- Cata mayor Entre l’ou farcit i el cubanito
- Taules amb un toc brillant Els millors plats festius de BCN
