Gir ultra a l’Argentina
El partit de Milei presenta un projecte de llei contra l’avortament
El Govern proposa derogar la norma del 2020 i castigar la interrupció voluntària de l’embaràs amb fins a 15 anys de presó
Després de la seva derrota parlamentària, que l’ha obligat a abandonar almenys temporalment l’anomenada Llei Òmnibus amb què buscava introduir reformes radicals en tots els ordres de la vida argentina, la ultradreta va presentar dimecres a la Cambra de Diputats un projecte de llei per derogar la llei d’interrupció voluntària de l’embaràs. La iniciativa qualifica l’avortament de "delicte" susceptible de ser castigat amb fins a 15 anys de presó.
El 2018, durant el Govern de dretes de Mauricio Macri, i enmig de fortes mobilitzacions socials, els diputats van donar llum verda a la legalització de l’avortament. Aquesta, però, va ser rebutjada pels senadors. La Llei 27.610 es va aprovar finalment el desembre del 2020, en plena pandèmia i sota la presidència del peronista Alberto Fernández, com a conseqüència de les massives manifestacions del moviment feminista. Les disputes al voltant d’aquesta norma es van fer sentir als carrers de Buenos Aires. Les esglésies catòlica i pentecostal també es van expressar en l’espai públic en rebuig del projecte.
Notícies relacionadesEn el nou context polític derivat de l’arribada a la presidència de Javier Milei s’han reactivat les peticions per eliminar el dret consagrat pel Parlament i que permet interrompre legalment l’embaràs fins a les 14 setmanes de gestació.
L’oficialisme ha decidit impulsar aquesta llei perquè "la tremenda crisi que viu el país no és només política o econòmica" sinó "fonamentalment moral".
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Víctima mortal Mor un auxiliar forestal que treballava en l’extinció de l’incendi de Paüls després de caure 20 metres
- Estiu de 2026 MediaMarkt ocuparà la gran botiga de FNAC al Triangle de plaça Catalunya
- Canvis després del congrés Lorena Roldán deixa el seu escó com a senadora i obre el ball de cadires al PP català
- Nova ordenació de jutjats Catalunya comptarà amb 109 unitats judicials noves, de les quals 34 són prioritàries
- En un informe El jutge rastreja el finançament del PSOE i requereix informació sobre les donacions d’Ábalos