Rússia llança un atac massiu contra Ucraïna amb més de 40 míssils
El bombardeig deixa almenys set morts i desenes de ferits a diverses ciutats

Els residents de les ciutats ucraïneses de Kíiv, la capital, i Khàrkiv es van despertar ahir amb el soroll d’explosions a causa d’un atac massiu llançat ahir de matinada per Rússia. Així, en total, l’Exèrcit del Kremlin va llançar 41 míssils, dels quals 21 van ser abatuts per les defenses ucraïneses en diversos óblasts de tot el territori, segons va informar la Força Aèria d’Ucraïna. Els atacs van causar almenys set morts i desenes de ferits.
Entre l’armament utilitzat destaquen 15 míssils de creuer i 12 míssils balístics. Les defenses aèries ucraïneses van aconseguir fer caure en la seva totalitat els míssils de creuer. Pel que fa als balístics, cinc dels 12 van poder ser interceptats abans que impactessin al seu objectiu, la ciutat de Kíiv. Els habitants de la capital van passar refugiats al metro les més de dues hores que va durar l’alarma antiaèria que anunciava l’arribada dels míssils.
El Ministeri de Defensa de Rússia, per la seva banda, va informar d’un atac amb míssils d’alta precisió d’emplaçament terrestre i aeri contra fàbriques de municions i míssils ucraïnesos. Segons el comunicat del ministeri, "es va atènyer tots els objectius". Al mateix comunicat de guerra, l’Exèrcit rus va anunciar una millora de les posicions al front de Liman, al nord-est d’Ucraïna. El Kremlin va negar que l’atac massiu de la matinada d’ahir fos en resposta al bombardeig mortífer contra un mercat a la ciutat de Donetsk, controlada per Moscou des del 2014, un atac que Moscou atribueix a les tropes de Kíiv.
Edifici de vivendes
Segons va explicar Kíiv, els russos van llançar en primera instància diversos míssils de creuer sobre la capital ucraïnesa disparats en dues onades diferents des d’avions situats a l’espai aeri de la Federació Russa. Quan aquests míssils van arribar a Kíiv, les forces russes van disparar una nova ronda de míssils balístics.
Almenys set persones van morir a tot Ucraïna durant aquests atacs, que van provocar també desenes de ferits. Una de les víctimes va perdre la vida a Kíiv i almenys cinc van morir a la ciutat nord-oriental de Khàrkiv, on un dels míssils va destruir un edifici de vivendes i també va deixar nombrosos ferits. La setena víctima va morir a Pavlograd de l’óblast ucraïnès de Dnipró.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Testimoni D’un casament secret amb una catalana a un matrimoni concertat al Pakistan: «He assumit que no em tornaré a enamorar»
- Reinvenció d’una icona La multimilionària reforma de l’hotel Arts
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»
- Catàstrofe mediambiental La gestió forestal, clau per evitar els incendis a Euskadi
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- Catàstrofe mediambiental Missatge al turista: «Extremadura és verda i tot continua igual»
- CAMPIÓ SÍ O SÍ Quan falten encara vuit GP, Márquez ha eliminat ja 16 dels seus 21 rivals al títol
- Energia Brussel·les encoratja els estats a assumir part de la inversió en xarxes elèctriques per alleujar la butxaca dels consumidors
- La relació de Catalunya i l’Estat La Diada deixa de ser un maldecap per al Govern espanyol
- MOTOGP Márquez imposa la seva llei allà per on passa