Washington ataca zones controlades pels houthis al Iemen
Un barco dels EUA havia sigut blanc de míssils navals al golf d’Aden

Els EUA han llançat una nova onada d’atacs contra zones al Iemen controlades pels rebels houthis hores després de declarar el grup xiïta com a "terrorista". Paral·lelament, el compte oficial del Comandament Central dels EUA va confirmar en la xarxa social X que un barco nord-americà havia sigut atacat amb míssils navals al golf d’Aden, davant les costes del Iemen, que no van causar cap ferit.
La designació dels houthis com a "terroristes" va arribar dies després d’una altra campanya de bombardejos dels EUA i el Regne Unit contra objectius militars del grup al Iemen pels atacs dels insurgents contra barcos vinculats a Israel al mar Roig i l’estret de Bab el-Màndeb que han afectat greument el comerç marítim internacional.
Els rebels van atacar dilluns amb un míssil a un altre barco de càrrega nord-americà sense provocar ferits ni danys importants, i dimarts van portar a terme una altra nova acció hostil contra un barco grec.
Notícies relacionadesEl nou estatus per als houthis com a "terroristes" entrarà en efecte el 16 de febrer, però Washington "considerarà" suspendre-ho si els rebels cessen els seus atacs. Els houthis han qualificat aquesta designació com un "honor" per recolzar Palestina, tot i que la van qualificar d’"injusta".
Els EUA i el Regne Unit van emprendre una ofensiva militar contra els rebels houthis per defensar "la llibertat de navegació" fa una setmana. En un comunicat conjunt recolzat per vuit països més, van assenyalar que pretenen protegir el comerç internacional i els que transiten per les aigües del mar Roig, per on circula gairebé el 15% del comerç marítim global.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Elecció al Vaticà L'estatunidenc Robert Francis Prevost esdevé el 267è Papa sota el nom de Lleó XIV
- Explicació científica Fumata blanca i fumata negra: ¿com aconsegueix el Vaticà canviar el color del fum per anunciar l’elecció del nou Papa?
- Sentència judicial Condemnat un pare per agredir un home que havia tocat el seu fill en una piscina de Lleida
- Previsió del Meteocat Catalunya activa desenes d’avisos grocs per intensitat de pluges per a les pròximes 48 hores