Washington ataca zones controlades pels houthis al Iemen
Un barco dels EUA havia sigut blanc de míssils navals al golf d’Aden
Els EUA han llançat una nova onada d’atacs contra zones al Iemen controlades pels rebels houthis hores després de declarar el grup xiïta com a "terrorista". Paral·lelament, el compte oficial del Comandament Central dels EUA va confirmar en la xarxa social X que un barco nord-americà havia sigut atacat amb míssils navals al golf d’Aden, davant les costes del Iemen, que no van causar cap ferit.
La designació dels houthis com a "terroristes" va arribar dies després d’una altra campanya de bombardejos dels EUA i el Regne Unit contra objectius militars del grup al Iemen pels atacs dels insurgents contra barcos vinculats a Israel al mar Roig i l’estret de Bab el-Màndeb que han afectat greument el comerç marítim internacional.
Els rebels van atacar dilluns amb un míssil a un altre barco de càrrega nord-americà sense provocar ferits ni danys importants, i dimarts van portar a terme una altra nova acció hostil contra un barco grec.
Notícies relacionadesEl nou estatus per als houthis com a "terroristes" entrarà en efecte el 16 de febrer, però Washington "considerarà" suspendre-ho si els rebels cessen els seus atacs. Els houthis han qualificat aquesta designació com un "honor" per recolzar Palestina, tot i que la van qualificar d’"injusta".
Els EUA i el Regne Unit van emprendre una ofensiva militar contra els rebels houthis per defensar "la llibertat de navegació" fa una setmana. En un comunicat conjunt recolzat per vuit països més, van assenyalar que pretenen protegir el comerç internacional i els que transiten per les aigües del mar Roig, per on circula gairebé el 15% del comerç marítim global.
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Ruta Un encreuament de camins
- Regal nadalenc La gran sèrie sobre el futbol americà i la vida
- Cata mayor Entre l’ou farcit i el cubanito
- Taules amb un toc brillant Els millors plats festius de BCN
