Assassinat a l’Equador el fiscal que investigava narcos

La victòria cantada pel president Daniel Noboa en la seva primera batalla del conflicte armat intern contra les bandes narcotraficants ha resultat precipitada. La presa de les presons per part de les Forces Armades i la policia va tenir pocs dies després una resposta atroç per part de les bandes que assolen aquest país. El fiscal César Suárez, que investigava la irrupció d’un grup armat als estudis de TC Televisión, va ser cosit ahir quan conduïa el seu automòbil. Els assassins coneixien el seu recorregut i rutines. Suárez no portava guardaespatlles. Havia abandonat minuts abans la seu de la Policia Judicial. Les bales se li van incrustar al cap. Els assassins van fugir davant l’estupor generalitzat.
El fiscal assassinat havia sigut membre de la Unitat de Morts Violentes a la província de Manabí, una de les més sacsejades per les accions dels grups que han sigut considerats terroristes per part de l’Estat. Havia investigat també diversos casos de narcotràfic. Suárez havia començat a seguir la pista de l’atac contra la instal·lació televisiva, comandat per Los Tiguerones, una escissió de Los Choneros, el principal grup que opera a l’Equador en aliança amb el càrtel mexicà de Sinaloa. Una primera constatació és que les armes utilitzades havien travessat la frontera amb el Perú.
Notícies relacionadesZones estratègiques
L’episodi fa un gir inesperat al "conflicte armat intern". Poques hores abans, el general Víctor Herrera, comandant de la Zona 8 de la Policia, que inclou els estratègics districtes de Guayaquil, Samborondón i Durán, havia expressat la seva confiança que el control militar dels centres penitenciaris contribuiria a reduir el nivell de criminalitat a les ciutats. Les presons s’han convertit en veritables centres d’operacions amb incidència quotidiana en les zones urbanes per part de narcos.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032