Egipte celebra eleccions sense cap marge per a la sorpresa
Després d’una dècada al Govern i sense oposició real, Al-Sisi acudeix als comicis com a mer tràmit per consolidar-se en el poder
Ningú, ni dins ni fora del país, espera grans sorpreses en les eleccions presidencials que Egipte celebra des d’avui fins dimarts. Tots donen per fet una altra victòria d’Abdel Fattah al-Sisi, qui després d’una dècada en el poder seguirà governant el país fins al 2030. Al seu costat, es presenten tres candidats més, tot i que al país no hi ha una oposició real que el pugui posar en un compromís; molts d’ells han sigut empresonats o han hagut de prendre el camí cap a l’exili. Les organitzacions en defensa dels drets humans alerten que les detencions per motius polítics o contra dissidents s’han tornat el pa de cada dia al país des que va prendre el poder, després d’un cop d’Estat, el 2013.
Aquestes eleccions són un mer tràmit per a Al-Sisi. El 2014 i el 2018 va guanyar amb el 92% dels vots. En aquestes dues ocasions només s’enfrontava a un oponent.
Més enllà de les seves victòries devastadores, el president egipci no ha aconseguit en cap dels seus anteriors comicis que la participació pugés del 46%.
Notícies relacionadesCanvis a la Constitució
La Constitució egípcia establia que el mateix president només podia governar durant dues legislatures, però el 2019 Al-Sisi va impulsar una reforma per poder optar a un tercer mandat. A més, va allargar de quatre a sis anys les legislatures. Aquests canvis van ser fets a mida pel mandatari. La Constitució es va votar en un polèmic referèndum en el qual van guanyar els vots afirmatius per un 89% i la participació va ser del 44%.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Amb 150 anys Historiadors i entitats alerten d’una pèrdua «irreparable» per la demolició d’estacions de tren centenàries
