Àfrica
El Govern de la República del Congo augmenta a 51 els morts en protestes contra la missió de l’ONU
Una milícia local va convocar una manifestació en què suposadament es va lapidar un policia, cosa que va desencadenar una violenta repressió
El ministre d’Interior de la República Democràtica del Congo (RDC), Peter Kazadi, ha augmentat aquest dijous a 51 la xifra de morts per la repressió en les protestes contra la missió de l’ONU (MONUSCO) a la ciutat de Goma, a Kivu Nord. «Hem comptat 51 morts», ha declarat Kazadi durant una roda de premsa, segons ha recollit el portal de notícies congolès 7sur7.
La setmana passada, un grup armat local, conegut com a Wazalendo (patriotes, en francès), va convocar una manifestació no autoritzada contra la MONUSCO que va ser reprimida durament per «soscavar l’ordre públic» després que els manifestants suposadament matessin per lapidació un policia, segons considera el Govern del país.
Malgrat això, les autoritats de RDC ja han detingut dos alts càrrecs militars per determinar responsabilitats després de la creació d’una comissió interministerial d’investigació.
Notícies relacionades140 persones més estan sent processades per la Fiscalia Militar de la ciutat congolesa de Goma per conspiració per delinquir i participació en un moviment insureccional, tots ells membres de Wazalendo, que van ser detinguts a partir del 30 d’agost i entre els quals s’inclouen el pastor Ephraim Bisimwa, líder de la secta.
L’est de RDC ha sigut escenari durant els últims anys de diverses protestes contra els ‘cascos blaus’ de la MONUSCO, enmig d’un augment de les crides a favor de la seva sortida a causa del continu deteriorament de la seguretat a la zona, on operen desenes de grups armats, incloent-hi la branca del grup gihadista Estat Islàmic.
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- La contracrònica Vinícius arruïna la millor tarda de Xabi
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- Eleccions legislatives a l’Argentina Milei es prepara per fer canvis amb el suport inèdit dels Estats Units
- Gestió de residus Catalunya vol repartir l’amiant en diversos abocadors controlats
- De la mà de la IA El Govern s’inspira en el model estoni per simplificar els tràmits administratius
- Agressions sexuals Detenen un jove de 18 anys per fer tocaments a dues adolescents a les Fires de Girona
- Viral La nova vida de Dani Alves als 42 anys, de futbolista a predicador en una església a Girona: «S’ha de tenir fe, jo soc la prova d’això»
- REUNIÓ DE LA DIRECCIÓ El PSOE fa una última crida a Junts per evitar la ruptura: «Val la pena dialogar i arribar a acords»
- L’atenció primària Les infermeres de Catalunya critiquen la vacunació «improvisada» contra la grip en una jornada de concentracions
