Decapitació de Wagner
Rússia admet que Prigojin podria haver sigut assassinat

El Kremlin ha defensat les investigacions obertes a Rússia per aclarir les causes del sinistre aeri que es va cobrar la vida de l’oligarca Ievgueni Prigojin i altres membres de la cúpula del Grup Wagner i ha confirmat que, entre les hipòtesis que s’estudien, figura la d’una acció «intencionada» contra l’avió.
El Comitè d’Investigació de Rússia va obrir un procés per aclarir les raons que van causar la caiguda de l’aeronau, en què viatjaven un total de deu persones. L’avió, un model d’ús privat de la firma Embraer, es va desplomar a la regió de Tver, quan volava des de Moscou fins a Sant Petersburg.
Davant les «diferents versions» que han sorgit, el portaveu del Kremlin, Dimitri Peskov, ha advocat per «esperar els resultats de la investigació», segons informa l’agència Interfax. «No es pot parlar de cap tipus d’investigació internacional», ha conclòs, davant la possible implicació d’autoritats brasileres com a país de l’empresa fabricant.
El Kremlin nega la seva autoria
El Kremlin ha negat que el sinistre pogués procedir d’una ordre del president, Vladímir Putin, que en públic ha recriminat a Prigojin els seus «errors», entre els quals figuraria la rebel·lió llançada al juny contra la cúpula militar de Rússia. L’incident, això sí, beneficia el líder rus, ja que li permet escapçar als mercenaris de Wagner i sotmetre’ls al seu dictat.
Prigojin va ser enterrat dimarts a Sant Petersburg en l’estricta intimitat i sense presència de dirigents polítics.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE