Després de la mort de Prigojin
Ucraïna afirma que els mercenaris del Grup Wagner s’estan retirant gradualment de Bielorússia

Les autoritats ucraïneses han assegurat aquest divendres que el nombre de mercenaris del Grup Wagner desplegats a Bielorússia està disminuint de manera gradual, si bé la retirada no estaria relacionada amb la mort aquest dimecres en un accident aeri de qui era fins aleshores el seu cap, Ievgeni Prigojin, i va començar abans del sinistre.
«Fins i tot abans dels esdeveniments del 23 d’agost», en al·lusió a la data del sinistre aeri, «hem comprovat que el nombre de mercenaris de Wagner ha anat disminuint», ha assenyalat el portaveu dels serveis de Seguretat d’Ucraïna, Andrí Demtxenko, en declaracions a la televisió ucraïnesa.
«No de manera significativa, però a poc a poc el nombre de mercenaris de Wagner que eren a Bielorússia ha anat disminuint. Ara queda clar que des del dia 23 el nombre continua baixant», ha dit Demtxenko, que ha explicat que la majoria dels mercenaris se’n van anar a Rússia «de vacances» i no hi han tornat.
Situació estable a la frontera
Notícies relacionadesDemtxenko ha assenyalat que després de la mort de Prigojin la presència dels mercenaris de Wagner a Bielorússia s’hauria de tractar de manera diferent. D’altra banda, ha destacat que la situació a la frontera continua sent estable i que no han registrat cap acció desestabilitzadora procedent de l’altre costat.
Al principi, uns 4.000 mercenaris del Grup Wagner havien sigut traslladats a Bielorússia com a part de l’acord tancat pel president bielorús, Aleksandr Lukaixenko, i les autoritats russes per evitar represàlies contra Prigojin i els seus per l’efímer conat de rebel·lió fa ara dos mesos.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE