Tensió al Sahel
La Unió Africana condemna el cop de Níger i la UE suspèn la seva cooperació

La Unió Africana ha donat aquest dissabte un ultimàtum de 15 dies al cap de la Guàrdia Presidencial de Níger i autoproclamat nou líder del país, el general Omar Abdourahmane Tchiani, per suspendre el cop d’Estat que va proclamar dimecres passat i restaurar l’ordre constitucional al país.
En el seu comunicat després de la reunió d’emergència celebrada divendres passat, l’organisme exigeix als militars revoltats que tornin als seus barracons «de manera incondicional» en el mateix termini, així com l’alliberament «immediat» del president Mohamed Bazoum, detingut arran de l’aldarull, que «condemna en els termes més contundents possibles».
La UA avisa a més que el seu Consell de Seguretat prendrà contra els colpistes «totes les mesures necessàries, com ara les de caràcter punitiu» si no respecta tots els drets fonamentals de Bazoum, com a pres polític que és ara mateix. L’organisme panafricà aplaudeix finalment la convocatòria aquest diumenge vinent d’una cimera extraordinària dels Caps d’Estat i del Govern de la UA a Abuja, la capital de Nigèria, per tractar aquesta qüestió.
Declaracions de Borrell
Notícies relacionadesPer la seva banda, la Unió Europea (UE) no reconeixerà a les autoritats militars de Níger que van prendre el poder en un cop d’Estat aquesta setmana, mentre ha suspès la cooperació en matèria de seguretat amb el país africà, ha anunciat el cap de la diplomàcia europea, Josep Borrell.
La UE «no reconeix ni reconeixerà les autoritats del cop d’Estat a Níger», va assegurar Borrell, que va afegir que l’enderrocat president Mohamed Bazoum, que es troba retingut, ha de ser posat en llibertat «sense condicions i sense demora». «Totes les accions de cooperació en l’àmbit de la seguretat se suspenen sine die amb efecte immediat», va afegir.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Escàndol a la Casa Blanca Trump anuncia una demanda contra ‘The Wall Street Journal’
- La guerra del Pròxim Orient Netanyahu truca al Papa arran de l’atac a l’única església catòlica de Gaza
- Iniciativa. Proposta des de l’alcaldia Collboni demana a 31 alcaldes suport a la llengua
- Cas Koldo L’UCO demana a Interior que l’informi de les visites a Cerdán a la presó
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"