Colòmbia inicia converses amb els dissidents de les FARC
Els serveis secrets de Colòmbia donen per mort Iván Márquez, líder de la dissidència de les FARC
El Guaviare, així és la jungla de paramilitars i narcos on van rescatar els quatre nens colombians

afp pl5m4 /
El Govern de Colòmbia i l’anomenat Estat Major Central de les Forces Armades Revolucionàries de Colòmbia (FARC), la principal dissidència del grup, han anunciat la instal·lació d’una Taula de Diàlegs de Pau amb l’objectiu de posar fi a la confrontació armada i aconseguir un acord de pau integral, estable i durador.
Un dels principals objectius de la taula serà pactar un alto el foc bilateral i temporal a nivell nacional. En la primera fase, de caràcter preliminar, els representants de les dues parts treballaran amb la presència permanent de funcionaris de l’Oficina de l’Alt Comissionat per a la Pau i representants de la comunitat internacional, l’Església Catòlica i el Consell Mundial d'Esglésies, informa el diari colombià ‘El Tiempo’.
Els temes a tractar inclouen ajustos al protocol d’alto el foc, protecció de la població civil i la implementació de mecanismes de veedoria, monitoratge i verificació. També s’establirà una preagenda per a la Taula de Diàlegs de Pau, es discutirà la metodologia d’una taula itinerant i s’abordaran els mecanismes de participació de la societat civil.
Notícies relacionadesEn els pròxims dies, tant el Govern Nacional com l’Estat Major Central anunciaran públicament els noms dels seus respectius representants a la Taula de Diàlegs de Pau.
Primer intent
Un primer intent d’alto el foc que va entrar en vigor el 22 de setembre, però va ser suspès pel Govern el 22 de maig passat després de l’assassinat de quatre menors indígenes atribuït a la guerrilla. L’Estat Major Central és la dissidència més gran de les actives actualment. Està liderada per Néstor Vera Fernández, àlies Iván Mordisco, des de la mort de Miguel Botache Santillana, àlies Gentil Duarte, i compta amb prop de 3.000 combatents que no es van acollir a l’Acord Final firmat amb les FARC el 2016.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Transició ecològica Catalunya només disposa del 20% de l'energia verda necessària per a 2030
- Nous estudis revelen que estar solter pot evitar-te tenir demència
- Mamarazzis Tots els detalls que encara no s'han explicat de la festa de Lamine Yamal: 'casino ladys', 'mini-boys' i clàusules de fins a 2 milions
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El suport a la independència de Catalunya es recupera per primera vegada en any i mig
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: aquestes són les zones sense àrea verda