Estats Units
Revelen un àudio en el qual Trump admet tenir documents «altament confidencials»
Les declaracions desmenteixen les seves afirmacions que havia desclassificat prèviament els arxius
La cadena nord-americana CNN ha publicat un àudio de l’expresident dels Estats Units Donald Trump en què admet tenir en possessió documents «altament classificats», cosa que desmentiria les seves afirmacions que havia desclassificat prèviament aquests arxius.
«Això guanya totalment el meu cas, ¿saps? Excepte que es tracta d’una cosa altament confidencial», va declarar Trump en uns àudios del juliol del 2021 amb referència a uns arxius sobre un suposat pla nord-americà per envair l’Iran i que estava compartint amb altres persones del seu equip que no podien tenir accés a aquesta informació. «Mira, com a president els podria haver desclassificat. Ara no puc, saps, però això continua sent secret», va afegir l’exmandatari, que intentava demostrar que els plans de guerra amb l’Iran ja existien abans de la seva arribada a la Casa Blanca. «Et donaré un exemple. Ell va dir que jo volia atacar l’Iran. [...] Em van presentar això (això és extraoficial). Això era seu. Això era tant d’ell com del Departament de Defensa dels Estats Units. [...] Això no va ser planejat per mi», va assegurar Trump en unes gravacions de les quals estava al corrent, segons la CNN.
Per la seva banda, Trump ha assegurat que la filtració de l’àudio és «il·legal» i que han «manipulat» la cinta per fer-lo veure com a culpable quan en realitat l’«exculpa». «Aquesta contínua caça de bruixes és una altra estafa d’interferència electoral. ¡Són tramposos i esbirros!», ha publicat l’exmandatari en la xarxa social Truth Social. L’exmandatari ha negat repetidament haver actuat malament i també ha assegurat que tenia dret a tenir uns documents que ja havia «desclassificat unilateralment sense passar per cap procés formal».
Notícies relacionadesTrump s’enfronta a 37 càrrecs penals que van des de la retenció deliberada d’informació de defensa nacional fins a la conspiració per obstruir la justícia en el marc de la investigació en contra seu pels més de 300 documents classificats que es van trobar a la seva residència de Mar-a-Lago, a Florida.
Així mateix, l’expresident no va informar els Serveis Secrets que estava emmagatzemant caixes amb documents classificats. El magnat presumptament va arribar a ordenar al seu assistent que mogués els papers d’un costat a l’altre perquè el seu equip d’advocats no els veiés, i fins i tot va suggerir destruir-los.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
