A la península de Kamtxatka
El volcà rus Xivelutx expulsa una columna de cendres fins a 20 quilòmetres sobre el nivell del mar
Les autoritats locals han emès una alerta a la navegació aèria a la zona davant el risc de la situació

El volcà Xivelutx, situat a la península russa de Kamtxatka (est), va expulsar aquest dimarts una columna de cendres que va arribar als 20 quilòmetres sobre el nivell del mar, i això va fer que les autoritats emetessin una alerta a la navegació aèria a la zona.
La branca de l’Institut de Vulcanologia i Sismologia de l’Acadèmia de Ciències de Rússia a la Regió d’Extrem Orient va apuntar en el seu compte a Telegram que, «segons dades per satèl·lit, l’altura del núvol de cendres sobre el volcà Xivelutx arriba a 20 quilòmetres sobre el nivell del mar», abans d’afegir que «l’erupció del volcà Xivelutx continua».
Descens gradual
Notícies relacionadesAixí mateix, va detallar que l’erupció es va produir entorn de les 1.00 hores (deu hores menys a Espanya), amb les seves fases màximes registrades a les 5.44 hores, 6.46 hores i 7.14 hores (sempre en hora local), abans d’afegir que des de les 11.10 hores (hora local) es va detectar «un descens gradual de l’activitat sísmica».
D’altra banda, l’Equip de Resposta davant Erupcions Volcàniques de Kamtxatka (KVERT) va ressaltar en la seva pàgina web que l’erupció del volcà «podria afectar els vols internacionals i els que vagin a baixa altura». Al krai de Kamtxatka hi ha prop de 160 volcans –inclosos a la Llista de Patrimoni Mundial de l’Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura (UNESCO)–, si bé només uns 20 estan actius.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE