Segons una oenagé
Almenys 15 morts i 40 desapareguts després d’un atac de l’EI a Síria
Durant la temporada de recol·lecció de tòfona, és habitual que es produeixin aquest tipus d’atacs, ja que molts ciutadans s’endinsen en àrees considerades perilloses on hi ha actives cèl·lules terroristes

Almenys 15 persones van morir i 40 més continuen desaparegudes després de ser sorpreses per una emboscada del grup gihadista Estat Islàmic (EI) mentre buscaven tòfona a la província de Hama, al nord-oest de Síria, va informar aquest divendres l’Observatori Sirià per als Drets Humans.
Combatents de la formació terrorista van atacar dijous el grup de recol·lectors en una zona desèrtica als afores de la localitat de Salamiya, on van matar a punyalades almenys 15 persones, segons un comunicat de l’oenagé, amb seu al Regne Unit i una àmplia xarxa de col·laboradors sobre el terreny.
L’organització va precisar que set dels morts eren civils i els vuit restants pertanyien a una milícia tribal, mentre que 40 persones més continuen en parador desconegut des que va tenir lloc l’assalt.
Durant la temporada de recol·lecció de tòfona, és habitual que es produeixin aquest tipus d’atacs, ja que per obtenir el preuat producte molts ciutadans s’endinsen en àrees considerades perilloses on hi ha actives cèl·lules de l’EI o hi ha mines plantades als camins.
Crisi econòmica
D’acord amb l’Observatori, un quilo de tòfona es ven per l’equivalent a uns 10 dòlars, si bé el preu arriba a superar els 24 dòlars a la capital del país àrab.
Síria està sumida en una greu crisi econòmica i prop del 90% de la població viu per sota del llindar de la pobresa, en moments en què el país viu la seva pitjor crisi humanitària des de l’esclat del conflicte armat fa gairebé 12 anys.
Notícies relacionadesA mitjans del mes passat, almenys 68 persones van ser assassinades a trets per membres de l’Estat Islàmic quan buscaven tòfona a la veïna província de Homs.
El grup gihadista va ser derrotat territorialment al país el març del 2019, però encara manté cèl·lules en actiu en diversos punts del desert central de Badia, que s’estén per diverses províncies sirianes, amb una orografia que ajuda a la supervivència d’aquests grups.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Nou front bèl·lic Israel respon a la represàlia de l'Iran i l'intercanvi de míssils i bombardejos s'empitjora
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE