Als Estats Units
¿Per què està hospitalitzat Bolsonaro?
L’expresident del Brasil explica els seus problemes de salut a les xarxes socials

L’expresident brasiler Jair Bolsonaro ha confirmat el seu ingrés en un hospital d’Orlando (Florida), al sud-est dels Estats Units, per una «adherència» intestinal, en un missatge publicat a les xarxes socials.
«Després de ser apunyalat a Juiz de Fora/MG [Minas Gerais, est del Brasil, el 2018], vaig ser sotmès a 5 operacions. Des de l’última, per dues vegades vaig tenir adherències [intestinals] que em van portar a altres procediments mèdics», va informar l’exmandatari ultradretà a Twitter i Instagram, acompanyant el seu missatge amb una foto d’ell al seu llit d’hospital.
«En el dia d’ahir nova adherència i baixa hospitalària a Orlando/USA», va afegir, abans d’agrair als seus seguidors les «oracions i desitjos d’aviat restabliment».
- Após facada sofrida em Juiz de Fora/MG, fui submetido à 5 cirurgias. Desde a última, por por 2x tive aderências que me levaram à outros procedimentos médicos.
— Jair M. Bolsonaro 2️⃣2️⃣ (@jairbolsonaro) 10 de enero de 2023
- Ontem nova aderência e baixa hospitalar em Orlando/USA.
- Grato pelas orações e mensagens de pronto restabelecimento. pic.twitter.com/u5JwG7UZnc
Hores abans, la dona de Bolsonaro, Michelle, havia confirmat l’hospitalització de l’expresident, després que el mitjà brasiler ‘O Globo’ anunciés al matí que es trobava al centre AdventHealth de la localitat de Celebration, al sud d’Orlando.
L’assalt
La notícia va arribar un dia després que milers de simpatitzants de Bolsonaro, que va perdre les eleccions del 2022 davant l’esquerrà Luiz Inácio Lula da Silva, assaltessin la Presidència, el Congrés i el Tribunal Suprem del Brasil i causessin destrosses.
Bolsonaro va sortir del Brasil dos dies abans de finalitzar el seu mandat, el 31 de desembre, rumb als Estats Units, i va evitar participar així de la presa de possessió del president Lula da Silva el primer de gener.
Notícies relacionadesL’exmandatari ha presentat problemes de salut derivats de l’apunyalament que gairebé li costa la vida el setembre del 2018, just abans de la seva elecció com a president.
Obstruccions, oclusions i adherències intestinals: ha sigut hospitalitzat d’urgència mitja dotzena de vegades i reintervingut sis vegades des del 2018.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer