Els efectes de la pandèmia
La Unió Europea ofereix vacunes gratuïtes a la Xina perquè afronti el fort brot de coronavirus
El país asiàtic està fent front a un contagi massiu després d’aixecar les restriccions
La Unió Europea ha ofert a la Xina vacunes gratuïtes contra el virus de la covid-19 per ajudar el país asiàtic a fer front al brot massiu que estan registrant les autoritats xineses després d’aixecar les restriccions.
La iniciativa de la comissària europea de Salut, Stella Kyriakides, s’hauria realitzat en els últims dies, abans d’una reunió de la Comissió Sanitària de la UE, amb l’objectiu d’organitzar una resposta europea a l’onada d’infeccions, segons han explicat diversos funcionaris al diari ‘Financial Times’.
La comissària Kyriakides s’hauria acostat així als seus homòlegs xinesos, que no haurien donat de moment cap resposta a l’oferta, segons la font consultada per l’esmentat diari.
«La Unió Europea està preparada per oferir el seu suport, incloent-hi l’experiència en salut pública i les donacions de vacunes», va indicar fa uns dies la comissària a través del seu perfil a la xarxa social Twitter.
Amenaces
«Les amenaces mundials per a la salut requereixen transparència, solidaritat i enfocaments coordinats a través de les fronteres. Necessitem treballar junts per abordar els impactes de la situació de la covid-19 a la Xina», va explicar Kyriakides.
Notícies relacionadesLa comunitat internacional ha demanat transparència a les autoritats xineses, ja que dubten de les dades proporcionades quant a xifres de morts i contagiats.
Mentrestant, alguns països han implementat controls per als viatgers que arribin des de la Xina, des que les autoritats van aixecar les restriccions per les manifestacions de la societat en contra de la política de Xi Jinping de covid zero.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Trump no beu però té "personalitat d’alcohòlic"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Una nova guerra dels dos grans Florentino i Laporta se les tenen
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Garagarza reapareix a la ciutat esportiva de l’Espanyol després de l’infart
- igualtat de gènere Dones en Joc impulsa el paper de la dona en el món de l’esport
- Un Punter demolidor salva la ratxa en la tercera pròrroga
- Gerard Esteva, president de la UFEC: "La falta d’inversió està extingint les entitats esportives sense ànim de lucre"
