Davant les protestes
El Perú enviarà l’Exèrcit a protegir llocs clau
El govern de Boluarte declararà la xarxa viària en emergència a causa de les violentes manifestacions antigovernamentals

El govern peruà declararà en emergència la xarxa viària i les Forces Armades protegiran els punts estratègics del país, com aeroports o centrals hidroelèctriques, en resposta a les violentes manifestacions antigovernamentals en les quals han mort set persones, va informar aquest dimarts el ministre de Defensa, Alberto Otárola. «Comunicar que es declararà en emergència la xarxa viària nacional, assumirem el control de la xarxa viària nacional arreu del país per aconseguir el lliure trànsit de tots els peruans i perquè puguin exercir de manera adequada els drets que la constitució garanteix», va dir Otárola en una declaració a la premsa. Addicionalment, va anunciar que «s’ha disposat la immediata protecció a càrrec de les Forces Armades dels punts estratègics d’actius nacionals». Entre aquests punts va esmentar aeroports i centrals hidroelèctriques, blanc d’atacs dels manifestants que han pres els aeròdroms de Cusco i Arequipa, la segona ciutat del Perú, a més d’una planta compressora de gas natural al sud del país.
Els militars també protegiran «tota aquella infraestructura que pel seu valor estratègic serveixi per garantir la vida i subsistència de tots els peruans». Otárola ha qualificat les protestes d’«aldarull atiat per professionals que han treballat» per aconseguir-ho «des de fa molt temps». Va destacar que tenen «plenament identificades les persones que estan treballant contra l’Estat de dret al país», i va xifrar en unes 8.000 persones les que participen en la protesta a nivell nacional.
Notícies relacionadesSegons l’últim informe policial, hi ha talls de carreteres en 14 dels 24 departaments del Perú. Els més afectats són Apurímac, on el Govern va declarar l’estat d’emergència, a més d’Arequipa i Ica, regions que Otárola va confirmar que també seran incloses en aquesta mesura.
Fins al moment, set manifestants han mort en les protestes i més d’un centenar de policies han resultat ferits, 15 d’ells en un atac amb explosius.
- Altes temperatures Dones grans que es confinen per «no morir» de calor: «Em tanco amb un ventilador, tres ampolles d’aigua... i les telenovel·les turques»
- Tips de les residències d’estudiants a Collblanc
- Incendis i tuits frenen Vox
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Els incendis exposen els diferents models de gestió de cada comunitat
- CRISI D’INCENDIS El PP acusa Sánchez de «polaritzar» i rebutja la seva proposta de pacte d’Estat sobre el canvi climàtic
- Final de l’onada de calor Catalunya posa en prealerta el pla Inuncat davant la previsió de pluges intenses
- Després de la petició d’un sector crític Junqueras s’obre que ERC celebri una consulta interna per decidir si continua fent costat a Illa
- Antiterrorisme Dos detinguts a Lleida per difondre contingut gihadista i voler anar a la zona de conflicte
- CRISI D’INCENDIS Aagesen avança que Sánchez detallarà al setembre el pacte d’Estat contra el canvi climàtic i adverteix el PP que seria “irresponsable” no donar-li suport