Canvi a Itàlia
El Govern de Meloni reactiva la pugna contra les oenagés que rescaten migrants al mar
El nou ministre d’Interior italià amenaça dos barcos humanitaris de prohibir-los l’entrada en aigües italianes
Les oenagés que rescaten migrants al mar tornen a ser l’epicentre de conflicte a Itàlia. Matteo Piantedosi, el nou ministre d’Interior d’Itàlia, un antic funcionari públic pròxim a Matteo Salvini, ha arrencat el seu mandat amb l’amenaça de prohibir l’entrada en aigües territorials italianes a dos barcos humanitaris actualment al mar Mediterrani i amb uns 300 nàufrags a bord.
Amb una directiva que de facto constitueix la primera mesura executiva pública del Govern de Giorgia Meloni, Piantedosi ha posat les mires en un barco de bandera alemanya i un altre de noruega, amb una maniobra que ha arribat fins i tot abans que es completi la investidura de la líder ultradretana al Parlament transalpí. Encara no es coneix l'abast exacte d’aquest senyal, però indica que la Lliga, partit soci de Meloni junt amb Forza Italia, vol imposar una estratègia de confrontació en matèria migratòria, com havien previst els analistes.
Els barcos involucrats són la nau germànica ‘Humanity One’ i el vaixell ‘Ocean Viking’, de l’oenagé noruega SOS Méditerranée. Tots dos han sigut acusats per Piantedosi de no respectar «l’esperit de les normes europees i italianes» en matèria de seguretat i control de les fronteres per al contrast de la immigració il·legal». L’acusació ha sigut transmesa tant a les capitanies de port d’Itàlia com a les ambaixades dels països europeus.
Notícies relacionadesMés encara, el nou ministre també ha assegurat que estudia la possibilitat de «la prohibició d’entrada en aigües territorials» dels dos barcos en una decisió que Salvini que ha festejat.
«Bona intervenció del ministre d’Interior, Matteo Piantedosi, en relació amb dues oenagés. Com vam prometre, aquest Govern farà respectar les regles i les fronteres», ha comentat el líder de la Lliga. Dimarts, la mateixa Meloni va suggerir, en el seu primer discurs davant el Congrés italià, que demanarà a la Unió Europea que participi a portar endavant una missió conjunta per bloquejar les sortides de migrants des de l’Àfrica.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032