La invasió russa
Els EUA creuen que part del Govern ucraïnès va estar rere l’atemptat que va matar la filla d’un estret assessor de Putin
Funcionaris nord-americans no van saber del pla a temps, però que ja havien advertit Ucraïna del risc de perpertrar un atac d’aquest tipus
Els Estats Units creuen que part de l’Executiu d’UcraÍnia va estar darrere de l’atemptat amb cotxe bomba que va acabar amb la vida de Daria Duguina, filla del pensador Aleksandr Duguin, un prominent nacionalista rus molt pròxim a Vladímir Putin, l’agost passat.
Funcionaris nord-americans van dir que no van saber del pla a temps, però que ja havien advertit Ucraïna del risc de perpertrar un atac d’aquest tipus, segons informa ‘The New York Times’.
Notícies relacionadesDuguin va poder veure amb els seus propis ulls l’atac contra la seva filla. Va estar a punt d’anar ell mateix en aquest vehicle a la tornada d’un festival de música Tradició, però hi va haver un canvi a última hora que li va salvar la vida, tot i que no sense conseqüències.
Duguin és un conegut pensador de la línia dura putinista, partidari del desplegament de tropes russes en territori ucraïnès i «neoeurasianista». Alguns mitjans occidentals han arribat a anomenar-lo «el Rasputín de Putin» per la pressió que suposadament exerceix sobre el president rus, Vladímir Putin.
- Millora de la infraestructura El president d’Aena, Maurici Lucena: «La inversió a l’aeroport de Barcelona-el Prat va cinc anys tard per culpa de l’anterior president del Govern, que la va bloquejar»
- Crisi educativa El Govern ofereix un augment de 1.500 euros anuals als professors catalans després de la vaga històrica de l’11 de febrer
- IRPF Els sous de fins a 35.200 euros anuals es poden emportar un bon ensurt en la declaració de la renda d’aquest any
- Negociació dels pressupostos El Govern i els Comuns acorden un xec menstrual i de preservatius per a joves de fins a 25 anys
- Jocs Olímpics d’Hivern Milà-Cortina 2026 Oriol Cardona, la gran esperança en els Jocs a qui ha preparat Kilian Jornet: «Ho he apostat tot per ser aquí»
