Votació en curs
Els melons de Meloni i el petó de Berlusconi: les eleccions italianes, en imatges
Meloni, Berlusconi, Mattarella, Salvini i Draghi han protagonitzat moments clau d’aquesta jornada electoral a Itàlia
La jornada electoral a Itàlia, que s’ha desenvolupat sense incidents, ha deixat algunes imatges que han fet parlar en la llarga espera dels resultats.
Els melons de Meloni
Mentre tots esperaven a l’escola Vittorio Bachelet de la perifèria de Roma l’arribada de la líder de Germans d’Itàlia i gran favorita, Giorgia Meloni, la ultradretana retardava la seva aparició al final de la jornada i penjava a les seves xarxes socials un vídeo en el qual apareixia amb dos melons a l’altura del pit per jugar amb el seu cognom («melons», en català). I, somrient a la càmera i picant l’ullet, afirmava: «25 de setembre. Ho he dit tot».
El petó de Berlusconi
En fila, com qualsevol ciutadà, el quatre vegades mandatari i president de Força Itàlia, Silvio Berlusconi, esperava el seu torn per votar a Milà junt amb la seva parella i diputada del partit, Marta Fascina, mentre es feien un petó. Després, al preguntar-li, mentre sortia del col·legi electoral, si cantaria el ‘Bella ciao’, la cançó dels partisans italians, va assegurar: «No, és una cançó d’esquerres».
La discreció de Draghi
Amb jaqueta, però sense la seva habitual corbata, també va esperar el torn en la llarga fila amb la seva dona l’encara primer ministre en funcions Mario Draghi, a qui els ciutadans van acomiadar amb aplaudiments quan va sortir del col·legi electoral.
Salvini trenca el silenci electoral
Saltant-se totes les normes, Salvini no es va limitar, com la resta de polítics, a animar a votar. «Compto que la Lliga és la força parlamentària en el podi: primer, segon o tercer com a molt. A partir de demà passem dels compromisos als fets; tenim les idees clares», va declarar al sortir del seu col·legi a Milà.
Aplaudiments a Mattarella
Notícies relacionadesA l’entrada del president de la República, Serio Mattarella, al seu col·legi, a Palerm, els components de la mesa electoral i el president el van rebre dempeus amb un fort aplaudiment. El jurista de Palerm, de 81 anys, ha hagut de gestionar una de les legislatures més difícils de tota la història italiana i fins i tot va haver d’acceptar un nou mandat de set anys davant la immobilitat dels partits polítics. ¿Haurà de tornar a intervenir després dels resultats d’avui?
Llargues cues
Les llargues cues als col·legis, percebudes per tothom com un símptoma de bona participació, no han sigut sinònim, però, de gran afluència (es preveu una gran abstenció), sinó de problemes en els processos de votació a causa de l’anomenat «codi antifrau» que tenia cada papereta i que havia de ser comprovat pels integrants de la taula per evitar trampes.
- Salut Bellvitge descobreix una nova malaltia genètica del neurodesenvolupament similar a l’autisme
- Al centre logístic BCN8 Desapareixen a Sabadell 3.767 paquets d’Amazon valorats en 200.000 euros en un enviament d’Alemanya a Espanya
- Temporal Protecció Civil alerta de pluges "intenses i torrencials"
- Una investigació del TEDH El TEDH s’inclina per sentenciar que el Suprem va vulnerar els drets de Junqueras, Sànchez i Turull
- La reforma de l’administració catalana El Govern planteja incloure currículums, IA i tests psicotècnics en les oposicions
- II Fòrum empresarial Peralada Pere Padrosa: "Les plataformes de transport que promovem a Europa aporten valor a la transició energètica"
- Les famílies de l'escola d'educació especial de Blanes reclamen càmeres de videovigilància a les zones comunes
- Pluges torrencials El temporal descarrega amb força a Catalunya: carreteres i línies de tren tallades i mig centenar de vols cancel·lats
- A tres setmanes del judici Oriol Pujol veu «vergonyant» haver tingut diners a Andorra i diu que per al seu pare podria ser «bastant mortal» acudir físicament al judici
- Necrològica Mor Bárbara Jankavski, coneguda com la ‘Barbie humana’, als 31 anys
