Decisió polèmica
El Canadà tindrà la primera botiga de marihuana del món en una universitat
Una petició, llançada a la web Change.org i que a data d’avui explica amb 1.891 firmes de suport, explica que l’obertura del local atraurà al campus clients que no són estudiants de la universitat ni residents de la zona

Una de les universitats més grans del Canadà, la de Colúmbia Britànica, acollirà al seu campus una botiga de marihuana, la primera del món en una institució educativa, malgrat l’oposició de part dels residents de Vancouver.
La companyia Burb Cannabis va assenyalar en un comunicat que ha rebut l’aprovació de les autoritats de Vancouver per a l’obertura de la botiga a la Universitat de Colúmbia Britànica.
El conseller delegat i fundador de Burb, John Kaye, va qualificar la decisió com «una gran victòria després d’un polèmic debat sobre seguretat pública i adequació a la comunitat», i va afegir que el rebuig dels veïns del campus universitari està basat en un estigma antiquat. Kaye va dir que la botiga obrirà a la tardor, quan s’iniciï el nou curs universitari.
Oposició a la botiga
Els residents pròxims al recinte universitari han expressat la seva oposició a la instal·lació d’una botiga de marihuana a la institució educativa.
Una petició, llançada a la web Change.org i que a data d’avui explica amb 1.891 firmes de suport, explica que l’obertura del local atraurà al campus clients que no són estudiants de la universitat ni residents de la zona.
Els residents també van dir que hi ha una escola primària a només 700 metres d’on s’instal·larà la botiga de marihuana.
Notícies relacionadesA finals del 2018, el Canadà es va convertir en el primer país desenvolupat a legalitzar el consum recreatiu de la marihuana als majors d’edat.
Des d’aleshores, el sector ha generat 11.000 milions de dòlars canadencs en vendes (8.500 milions de dòlars dels EUA) i genera uns 90.000 llocs de treball a l’any, segons un informe donat a conèixer a principis d’any.
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- NOU MODEL DE CIUTAT El Trambesòs, tallat més de mig any per la reurbanització de la Gran Via
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Entrevista Antonio Orozco: «Ningú em pot fer més mal que jo mateix, és impossible»
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Enxampen a la C-55 un home de 73 anys que conduïa drogat, sense carnet i amb haixix al cotxe
- «Per decència» Veto al ‘naked dress’ a Cannes: ¿per què el festival prohibeix a les estrelles trepitjar la catifa vermella mig despullades?
- Reforma de l’estatut fiscal El Govern espanyol blinda el mandat de García Ortiz i proposa una reforma per atorgar més autonomia al fiscal general