Bombardejos il·legals
Bombes de fòsfor blanc a Mariúpol: Ucraïna acusa Rússia d’utilitzar armes prohibides
Un regidor de la ciutat ucraïnesa de Mariúpol ha acusat Rússia d’utilitzar bombes de fòsfor blanc –el seu ús contra persones està prohibit des de 1997 per la Convenció de Ginebra– en la lluita pel control de la localitat.
«L’infern ha arribat a la terra, a Azovstal», va escriure aquest diumenge el regidor Petró Andriusxenko al seu compte de Telegram.
En vídeos que circulen a les xarxes socials es veuen explosions a la planta d’Azovstal a Mariúpol que, segons Andriusxenko, serien de bombes de fòsfor blanc.
Les bombes de fòsfor blanc produeixen un foc que no es pot apagar amb aigua i els seus components s’enganxen a la pell de les víctimes, que poden cremar fins als ossos.
Acusació repetida
Notícies relacionadesEls supervivents poden tenir seqüeles de per vida a causa que els components de les bombes són altament tòxics i poden perjudicar-los només de respirar-los.
Ja abans les autoritats ucraïneses havien acusat Rússia d’utilitzar bombes de fòsfor blanc en l’atac a la població de Popasna.
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- La pluja torrencial provoca riuades en diversos municipis
- Opinió Xarxes socials i salut mental juvenil: entre la visibilització i la banalització
- Futbol / La crònica El Barcelona enlluerna el València en una capsa de sabates
- La contracrònica Suplents que no ho són
- A BALAÍDOS Un penal en el temps afegit frustra la primera victòria del Girona
- Cop franc Que bé, que t’has quedat