Tensions energètiques a Europa
Von der Leyen: «Espanya és avui un motor a la UE»
La presidenta de la Comissió Europea ha defensat la necessitat de continuar defensant el poble ucraïnès reduint la dependència econòmica europea a Rússia.

La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, ha elogiat en gran manera aquest divendres en l’acte de clausura de la 37a Reunió del Cercle d’Economia a Barcelona el paper exercit per Espanya a la Unió Europea (UE). «Espanya és avui un motor» de la UE, ha dit en castellà.
Ho ha dit aquest divendres després de rebre de mans del president del Govern central, Pedro Sánchez, i del president del Cercle d’Economia, Javier Faus, el II Premi Cercle d’Economia a la Construcció Europea en el discurs en el qual també ha volgut destacar l’«economia dinàmica i innovadora» espanyola, i ha assegurat que el país és «líder global en energies» en un moment en què ha defensat que Europa no cedirà al «xantatge» del Kremlin. «Tot Europa s’ha adonat que hem de reduir la dependència de l’energia russa per acabar amb el xantatge del kremlin. ‘Reenergitzarem’ Europa per substituir el gas rus», ha assegurat la mandatària.
Notícies relacionades«La finalitat de les sancions és paralitzar la capacitat dels bancs russos de finançar aquesta guerra», ha assegurat. En aquest sentit, Von der Leyen ha lloat la unitat demostrada per la Unió Europea en la reacció contra l’agressió russa i ha recordat les dificultats recents que es van superar en relació amb la vacunació contra la covid-19.
«Només hi ha un únic camí per ajudar els nostres amics ucraïnesos i per a això s’ha d’escollir la unitat, fins i tot més que fa dos anys. Aquest és el moment d’Europa», ha dit la presidenta de la CE.
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- MÚSICA Rosalía anuncia un àlbum fet "per primer cop sense por del fracàs"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Enfrontament institucional El Govern es desmarca del xoc entre la RAE i el Cervantes
- Música Eric Clapton tornarà a Barcelona el maig del 2026 després de més de 20 anys del seu últim concert a la ciutat
- Denúncia social Una vida digna també és salut mental
- Morts en solitud Espanya no exigeix als jubilats acreditar que continuen vius per cobrar la jubilació
- Palmarès ‘La hermanastra fea’, millor pel·lícula al festival de Sitges
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar