Tensió bèl·lica
¿Moldàvia forma part de l’OTAN i la UE?
Moldàvia ha demanat el seu ingrés al club comunitari i és un dels principals col·laboradors de l’Aliança Atlàntica
Guerra Rússia-Ucraïna avui: última hora en directe

Moldàvia no pertany a la Unió Europea ni és membre de l’OTAN, però sí que és un dels col·laboradors més estrets de l’organització militar i, junt amb Geòrgia, Suècia i Finlàndia, participa regularment en reunions i altres activitats.
Per a l’Aliança Atlàntica és «inacceptable» que Moscou amenaci Moldàvia en el marc de la guerra d’Ucraïna i ha reiterat el recolzament a la sobirania i integritat territorial del país. La regió separatista de Moldàvia ha cobrat protagonisme en les últimes setmanes pel seu vincle amb el Govern rus i la seva important posició geoestratègica. Les autoritats ucraïneses han arribat a denunciar possibles incursions russes cap a l’oest d’Ucraïna des de Transnístria.
D’altra banda, els països de la Unió Europea (UE) van acordar a l’abril iniciar el procés perquè Ucraïna, Moldàvia i Geòrgia es puguin convertir, en un futur, en membres del club comunitari, després de la petició que aquests tres països van fer a Brussel·les.
Segons va informar la presidència francesa de la Unió en el seu compte oficial de Twitter, els Vint-i-set van demanar aquest dilluns a la Comissió que faci el primer pas en aquest camí, elaborant l’informe necessari per decidir si els països de la UE concedeixen a Ucraïna, Moldàvia i Geòrgia l’estatus de països candidats.
«Acord per convidar la Comissió Europea a presentar una opinió sobre cada una de les sol·licituds d’adhesió a la UE presentades per Ucraïna, Geòrgia i Moldàvia», va assenyalar el tuit, després d’una reunió dels ambaixadors dels Vint-i-set davant les institucions comunitàries, en la qual van analitzar la qüestió.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables