Guerra
Ucraïna reobre els corredors humanitaris després del tancament pels atacs russos
La vice primera ministra ucraïnesa anuncia la creació de nou passos per permetre l’evacuació de les zones més afectades pel conflicte
El Govern d’Ucraïna va anunciar aquest dijous l’obertura d’un total de nou corredors humanitaris al país, la majoria en zones de l’est i del sud, després d’haver-los mantingut ahir tancats per les violacions de l’alto el foc per part dels militars russos, segons fonts oficials.
La vice primera ministra ucraïnesa, Irina Veresxuk, va anunciar en el seu compte de Telegram l’obertura d’aquests corredors humanitaris per permetre l’evacuació de ciutadans de les zones més afectades pel conflicte i portar productes de primera necessitat.
El més problemàtic és el corredor obert des de l’assetjada ciutat de Mariúpol, que pateix el setge de les tropes russes des de gairebé l’inici de la invasió del país, el 24 de febrer. En aquesta ciutat portuària del mar d’Azov, pràcticament destruïda pels bombardejos, queden, segons les autoritats, uns 100.000 del més de mig milió de residents que tenia abans de l’inici de la guerra.
Notícies relacionadesVeresxuk va informar que des de Mariúpol, i les ciutats pròximes de Berdiansk, Tokmak i Enerhodar s’establirà un corredor fins a Zaporíjia que es podrà recórrer en transport propi. Mentrestant, els corredors humanitaris a la regió de Luhansk, autoproclamada república independent i reconeguda per Moscou, els corredors operaran subjectes al cessament dels bombardejos per part de les forces d’ocupació.
En aquesta zona, que forma part del Donbass, fronterera amb Rússia, és on s’espera que es desenvolupi una forta ofensiva russa, ja que és una regió on actuen grups armats prorussos.
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Compte enrere en el sector bancari El mercat augura que el BBVA es quedarà entre el 30% i el 50% en l’opa
- Barcelona Andrea Tova, mexicana a Catalunya: “Em vaig equivocar de país. No sabia que parlaven català”
- REIVINDICACIONS L’intrusisme inquieta els anestesistes: «Hi ha metges no especialistes que estan realitzant sedacions i això comporta greus riscos»
- Premi Planeta Juan del Val, guanyador del premi Planeta 2025: «Hi ha massa escriptors educats, l’art ha de tenir cert afany de provocació»
- «El president de la pau» ¿És veritat que Trump ha parat 8 guerres? ‘Fact check’ sobre l’afirmació del president dels EUA
- Al Parlament ERC, els Comuns i la CUP demanen la compareixença de Parlon i Trapero per l’ús de gas pebre en la manifestació propalestina