Ucraïna assegura que ha expulsat les forces russes de tota la regió de Kíiv
Segons el portaveu presidencial, en les últimes hores les tropes ucraïneses han ocupat una trentena de poblacions de la zona de la capital
Guerra a Ucraïna: última hora de la invasió russa
La viceministra de Defensa d’Ucraïna, Anna Maliar, ha assegurat aquest dissabte que ja no hi ha forces russes a la regió administrativa que envolta la capital ucraïnesa, Kíiv. «Irpín, Butxa, Hostómel i la regió de Kíiv al complet han sigut alliberades de l’invasor», ha publicat Maliar a la seva pàgina de Facebook. En les últimes hores les tropes ucraïneses han ocupat una trentena de poblacions de la regió, segons el portaveu presidencial Oleksí Arestovitx, que tanmateix ha advertit que «queden per davant dures batalles» al sud i l’est del país, segons recull la televisió pública ucraïnesa.
«No ens fem il·lusions. Hi continua havent intensos combats al sud, a Mariúpol, a l’est d’Ucraïna», ha explicat el portaveu. A més, Arestovitx ha destacat que les tropes ucraïneses estan sent capaces de mantenir la línia del front a l’est del país.
Notícies relacionadesLes forces ucraïneses han aconseguit el control de localitats com Butxa i Brovarí i a més les forces russes s’han retirat de l’aeroport Antónov de Hostómel, on han estat atrinxerades diverses setmanes, ha informat el Ministeri de Defensa ucraïnès.
Aquests avanços ucraïnesos encaixarien amb la declaració de Moscou que desistiria de la seva ofensiva a la regió de Kíiv i Txerníhiv per concentrar-se a l’est del país. Així, fonts ucraïneses citades per l’agència de notícies DPA parlen de bombardejos russos sobre fàbriques i zones industrials de Mariúpol, Khàrkiv i Txerníhiv. «Els soldats russos estan sent traslladats al Donbass i en direcció a Khàrkiv», afirmava divendres el president ucraïnès, Volodímir Zelenski, en una entrevista. «La situació a l’est del nostre país continua sent molt difícil», va dir.
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
- Terrorisme Arsen Ostrovsky, advocat israelià: sobreviure a l’atac de Hamàs el 7-O i ara al de la platja d’Austràlia
