Guerra a Ucraïna
Entrevista a Zelenski al seu búnquer: «S’ha d’aturar el bombardeig; llavors ens asseurem a parlar»
El líder ucraïnès alerta el món del perill si cau el seu país
Guerra Rússia-Ucraïna: última hora en directe
Volodímir Zelenski, president d’Ucraïna, va declarar ahir en una entrevista a l’agència Reuters que el seu govern està «a favor del diàleg» per solucionar el conflicte amb Rússia, però que abans d’asseure’s a parlar sobre un possible alto al foc «s’ha d’aturar el bombardeig a persones».
En les imatges difoses, el líder ucraïnès es troba al búnquer on s’ha instal·lat amb l’objectiu de dirigir el país contra els atacs russos.
A més de deixar clares les condicions per entaular converses de pau, Zelenski va alertar la comunitat internacional del perill de la invasió iniciada per Putin: «És important saber que, si Ucraïna cau, totes aquestes tropes es dirigiran a les fronteres dels països membres de l’OTAN: Lituània, Polònia...», va assegurar el president.
En aquesta línia, Zelenski augura que, en cas que el seu país acabi caient, «hi haurà una segona onada de maniobres» als països fronterers amb Ucraïna, ja que el Govern rus «també provocarà».
Lluny de la seva família
Ara que farà una setmana que va començar el conflicte, els mitjans li van preguntar a Zelenski, aïllat al seu refugi, quan va ser l’última vegada que va veure la seva família, a la qual cosa va respondre que va ser «abans d’aquesta guerra».
- Familia antivacunes El menor ingressat a l’UCI a Manresa per tètanus fa gairebé un mes que està hospitalitzat
- Agricultura Romualdo va deixar l’obra per dedicar-se al cultiu del festuc: “Ho veig molt bo, tremendament bo”
- Conflicte a l’escola catalana El Govern rebutja reunir-se aquest dimarts amb els sindicats de la vaga de docents a la UB per reobrir la negociació
- Drets laborals Ignacio de la Calzada, advocat laboralista: «Tres canvis il·legals en el teu horari que la teva empresa no pot fer»
- Una temporada d’esquí atípica al Pirineu: neu rècord però amb molts tancaments
