Drama migratori
Les oenagés del Mediterrani esperen permís per desembarcar 780 refugiats
El barco de Metges sense Fronteres acull més de 450 migrants després d’un nou rescat aquest dijous
A l’‘Ocean Viking’, de Sos Mediterranée, 114 persones porten més d’una setmana a bord

Els rescats de migrants i refugiats efectuats en els últims dies pels barcos de diverses oenagés mantenen unes 780 persones a l’espera que les autoritats italianes o malteses autoritzin el seu desembarcament final a terra ferma, segons les mateixes organitzacions, que reclamen solucions al més aviat possible.
El barco de rescat ‘Geo Barents’, gestionat per Metges sense Fronteres (MSF), ha efectuat aquest dijous de matinada una nova operació en aigües del Mediterrani i ja té a bord més de 450 migrants i refugiats, per la qual cosa espera un port segur on poder desembarcar-los.
En concret, els equips de MSF han localitzat 76 persones en perill en una embarcació inflable. Amb aquestes, ja són 458 les persones rescatades que són a bord del ‘Geo Barents’, després de completar un total de cinc operacions en els últims dies.
Igual com el ‘Geo Barents’, també ha sol·licitat un port segur l’’Ocean Viking’, de Sos Mediterranée. L’organització ha lamentat aquest dijous en un comunicat que 114 migrants porten més d’una setmana a bord, amb «signes d’esgotament i ansietat», i ha reclamat el seu desembarcament al més aviat possible.
Més incertesa
El missatge es repeteix en el cas d’Eye, que espera igualment destinació per als 216 migrants i refugiats rescatats pel ‘Sea Eye 4’. La Guàrdia Costanera d’Itàlia ja ha hagut d’evacuar diverses persones d’aquest barco pel seu delicat estat de salut.
Notícies relacionadesLa falta d’un mecanisme de desembarcament consensuat entre els països de la Unió Europea obliga a pactar cas per cas les atracades en port d’aquest tipus de barcos, que sol demorar diversos dies els desembarcaments i contribueix a augmentar la incertesa.
Més de 1.500 persones han perdut la vida aquest any intentant arribar a les costes del sud d’Europa a través de la ruta central del Mediterrani, que connecta bàsicament Líbia amb Itàlia, segons un balanç provisional de l’Organització Internacional per a les Migracions (OIM). Només la setmana passada van perdre la vida més de 160 migrants davant les costes líbies.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern