Explosió
Un camió cisterna explota a Haití i deixa almenys 75 morts
Les Nacions Unides confirmen el desplegament dels Serveis Aeris Humanitaris

Almenys 75 persones han mort com a conseqüència de l’esclat dimarts de matinada d’un camió cisterna a la ciutat de Cabo Haitiano, que es troba al nord d’Haití, segons un nou balanç de víctimes confirmat per les autoritats locals. Del total de morts, 60 han perdut la vida al lloc dels fets, mentre que 15 més han mort a l’hospital. A més, 48 persones més es troben ingressades per cremades, mentre que s’estima en una vintena el nombre de cases que han quedat destruïdes, informa el diari ‘Haiti Libre’.
El Govern ha decretat tres dies de dol per un sinistre que ha mobilitzat també l’ONU i ONG com Metges sense Fronteres (MSF). Segons les autoritats, l’explosió es va produir quan un grup de persones es va acostar al camió, que estava bolcat, per mirar d’emportar-se’n el combustible. Així doncs, les Nacions Unides ha desplegat els Serveis Aeris Humanitaris (UNHAS) al país centreamericà, així com «altres actius aeris» que ja estan treballant en el transport de material mèdic i subministraments.
Notícies relacionadesEl portaveu adjunt de la Secretaria General de l’ONU, Farhan Haq, ha xifrat en prop de mig centenar els ferits a compte de l’explosió, que també va afectar diverses motocicletes i almenys 20 vivendes pròximes al lloc dels fets. «Els hospitals de la ciutat estan sobrepassats amb persones ferides, la majoria de les quals estan sent tractades en patis a causa de la falta de llits d’hospital», ha lamentat Haq.
El país, on unes 700.000 persones necessiten ajuda humanitària, pateix des de fa mesos una greu crisi de combustible, derivada en gran manera del bloqueig imposat per part dels grups armats entre mitjans d’octubre i mitjans de novembre. Als problemes de distribució es va sumar la decisió del Govern d’eliminar els subsidis del dièsel i del querosè, cosa que es va traduir que els preus dels dos productes pràcticament es dupliquessin. El cost de la gasolina, per la seva part, ha pujat al voltant d’un 20%, segons l’Oficina per a la Coordinació d’Afers Humanitaris (OCHA) de l’ONU.
- Pocs especialistes La malaltia de Lyme s’estén per Espanya i creix a Catalunya
- Investigació en marxa La jutge del cas Alves: «Hi ha indicis molt més que suficients»
- Nous camins Rosalía i la seva mànager se separen
- Urbanisme Barcelona instal·la dues tirolines al tram sense trànsit entre Gran Via i Glòries
- Històries immobiliàries Lluïsa, la inquilina de renda antiga que es va quedar sola en un edifici de Barcelona
- Primera plana de l’edició impresa La portada d’EL PERIÓDICO del 3 de febrer del 2023
- Tribunals Absolt el cap de la Policia Local de Pineda acusat d’amenaces a l’hoteler que allotjava policies nacionals l’1-O
- L’Eurolliga de bàsquet El Barça sobreviu a un altre final dramàtic contra el Bayern
- La situació econòmica L’ocupació i la pujada de l’SMI
- Abusos sexuals Les denunciants del policia mallorquí infiltrat neguen que les relacions fossin consentides