Reobertura de fronteres
Fiji reben ballant els primers turistes des del començament de la pandèmia
Per poder ingressar a l’illa, els viatgers hauran d’estar completament vacunats i mostrar una prova negativa
Fiji van tornar a obrir les seves fronteres a viatgers internacionals dimecres per primera vegada des de fa gairebé dos anys. Amb aquesta mesura, el Govern de l’illa pretén reviure la seva potent indústria turística, i quina millor manera de fer-ho que a ritme dels balls tradicionals d’aquesta zona de l’oceà Pacífic. D’aquesta manera, desenes de fijians es van aglomerar a l’aeroport de Nadi, el més important de l’illa, abillats amb camises de flors, faldilles de palla, guitarres i ukeleles per donar la benvinguda als primers viatgers internacionals després de l’inici de la pandèmia.
El mes de març del 2020, Fiji van tancar totalment les seves fronteres per mirar de frenar l’avenç de la Covid a causa de la saturació de les seves escasses instal·lacions sanitàries. No obstant, actualment, amb més del 90% de la seva població total vacunada, l’illa del Pacífic està preparada per tornar a acollir turistes, això sí, d’un limitat nombre de països de moment.
«Tornar a veure l’avió de Fiji Airways ple i rebre aquests turistes avui va ser genial. Va ser un sentiment realment increïble i soc feliç d’haver-hi estat personalment», va declarar a mitjans internacionals el director de l’Agència Fijiana de Turisme, James Sowane.
VIDEO: Grass-skirted traditional dancers welcome elated holidaymakers back to Fiji, as the South Pacific nation opened its borders to international travellers for the first time since the pandemic began pic.twitter.com/PSKNUGI6D1
— AFP News Agency (@AFP) 2 de diciembre de 2021
Obertura limitada de fronteres
El primer ministre fijià, Frank Bainimarama, va aclamar l’arribada de turistes que hagi rebut la vacuna contra el virus i hagin donat negatiu en les proves d’infecció. «Avui estem orgullosos, i el que és més important, preparats per tornar a acollir viatgers a Fiji després de gairebé dos anys. «El nostre missatge a tots els turistes vacunats i que hagin donat negatius en les proves del virus és simple: ¡benvinguts a casa!», va anunciar Bainimarama en el seu perfil de Facebook.
Els viatgers nouvinguts hauran de passar tres nits de confinament en un hotel aprovat pel Govern de l’illa i sotmetre’s a proves Covid. Així mateix, podran moure’s per àrees designades, incloent bars i restaurants dins de l’hotel a més de poder realitzar viatges per l’illa amb barco i més activitats.
Tot i que de moment limitada, la tornada del turisme suposa una glopada d’aire per als gairebé un milió de persones que viuen a l’illa. La indústria vacacional suposa un 40% de l’economia del país illenc i el tancament de fronteres va deixar el 10% de la població aturada. Malgrat les bones notícies, la reobertura amb Austràlia suposa un risc per a Fiji, ja que el país oceànic és un dels pocs territoris que ha reportat casos de la nova variant de la Covid.
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Sorteig de Reis ¿On puc comprovar el meu dècim de la Loteria del Nen 2026 en línia? Consulta els números premiats
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
