Crisi del coronavirus
Degoteig de casos de la nova variant òmicron a tot Europa
L’Institut Nacional de Salut dePortugal ha confirmat la detecció al país de 13 casos de Covid de la variant òmicron, després de les anàlisis respectives. Es tracta de 13 jugadors de futbol de l’equip d’Os Belenenses, que milita a la Primera Divisió lusitana. Es dona la circumstància que el futbolista sud-africà Cafú Phete, que pertany a aquesta plantilla, va tornar diumenge passat, 22 de novembre, a Portugal després de jugar dos partits amb la selecció del seu país.
El degoteig de països europeus que detecten casos de la nova variant de Covid és constant. A Alemanya, Holanda, Bèlgica, Itàlia, Dinamarca, França i el Regne Unit –que ja van informar de casos als seus països durant el cap de setmana–, s’hi afegeix Àustria, amb un cas a la regió del Tirol detectat en una persona que ha tornat recentment de Sud-àfrica i Suïssa, amb un altre cas de les mateixes característiques.
Notícies relacionadesAl Regne Unit, sis casos han sigut detectats a Escòcia, alguns d’ells sense vincle amb viatges a l’estranger, ha anunciat el Govern escocès, que s’afegeixen als tres registrats prèviament a Anglaterra. Les autoritats sanitàries rastrejaran els contactes de cadascun dels sis casos positius «per establir l’origen del virus», ha assenyalat l’Executiu regional en un comunicat.
És probable que la variant òmicron es propagui internacionalment, cosa que representa un risc global «molt alt» en què els augments sobtats de Covid podrien tenir «conseqüències greus» en algunes àrees, va dir dilluns l’Organització Mundial de la Salut (OMS).
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Sorteig de Reis ¿On puc comprovar el meu dècim de la Loteria del Nen 2026 en línia? Consulta els números premiats
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Club Entendre-hi + Animals i plantes ¿Com replantar l’arbre de Nadal després de les festes?
- Cas Koldo El jutge Puente denega l’autorització perquè Ábalos assisteixi a la comissió Koldo al Senat com va demanar el PP
- En contra del criteri de la Fiscalia El jutge obre judici oral contra Errejón per la presumpta agressió sexual a Elisa Mouliaá
- Negociació amb el PSOE ERC assegura que amb el nou model de finançament Catalunya rebrà entre 4.000 i 5.000 milions d’euros més
- Catalunya, fàbrica de cànnabis Les baixes penes a Espanya vinculades a la marihuana atrauen les màfies internacionals
