Vaixell insígnia
Open Arms incorpora un nou barco a la seva flota
El nou vaixell té 66 metres d’eslora (longitud), 15 metres de mànega (amplada) i un tonatge més de quatre vegades superior al vell remolcador ‘Open Arms’

Les missions humanitàries de rescat al mar Mediterrani no han cessat per als tripulants de l’Open Arms. En els seus més de 50 anys d’existència, el remolcador ha navegat l’equivalent a més de dues voltes al món en missions humanitàries al Mediterrani central des de la seva incorporació a la flota humanitària el 2017 i ha servit per rescatar més de 7.300 persones al mar. Ara, l’oenagé ha decidit incorporar un vaixell més gran a la seva flota: l’Open Arms Uno.
D’algun temps ençà la duresa de les missions recerca i rescat al Mediterrani central han posat de manifest la necessitat d’incorporar a la flota un barco més gran, a fi de donar recolzament a l’Open Arms i, eventualment, substituir-lo en les seves funcions. El nou vaixell havia de ser capaç d’afrontar amb més seguretat les missions al mar a causa de les creixents dificultats a les quals s’enfronta l’oenagé. Des de començament d’any, el nombre de persones que han perdut la vida al Mediterrani intentant arribar a Europa ha superat les 1.555, segons l’Organització Internacional per a les Migracions (OIM).
Davant aquesta necessitat Enrique Piñeyro, filantrop argentí que va iniciar la seva estreta col·laboració amb Open Arms a través de l’ONG Solidaire, que dirigeix, amb vols humanitaris a l’Índia i Moçambic, s’ha afegit a la missió al mar mitjançant la cessió a l’organització del vaixell Open Arms Uno.
‘Open Arms Uno’
El nou vaixell insígnia de l’oenagé va ser construït a Noruega el 2000 i ha exercit tasques com a vaixell polivalent de recolzament en alta mar, portant a terme tasques de salvament marítim i de transport de materials i equips al mar del Nord.
El nou vaixell té 66 metres d’eslora (longitud), 15 metres de mànega (amplada), un tonatge més de quatre vegades superior al vell remolcador ‘Open Arms’ i una coberta de 353 metres quadrats, en què pot aterrar un helicòpter en cas d’emergència i evacuació.
Notícies relacionadesL’‘Open Arms Uno’ portarà a bord quatre llanxes semirígides, també conegudes com RHIB, i permetrà acollir unes 300 persones, un número que, en cas d’emergència i sense fer perillar les condicions del barco, podria ampliar-se. A més, compta amb 31 places per a tripulació i un hospital amb 26 llits.
La incorporació d’aquest nou barco constitueix un punt d’inflexió per a Open Arms, perquè permetrà arribar més ràpid a les zones de rescat i ajudarà a protegir la vida de més persones en dificultat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"