Comunicació

Trump anuncia el llançament de la seva pròpia empresa mediàtica i d’una xarxa social

  • Per «crear un rival al consorci de mitjans progressistes i combatre les companyies ‘Big Tech de Silicon Valley’, explica l’expresident dels Estats Units

Former U.S. President Donald Trump at the North Carolina GOP convention dinner in Greenville

Former U.S. President Donald Trump at the North Carolina GOP convention dinner in Greenville / JONATHAN DRAKE (REUTERS)

1
Es llegeix en minuts
Carles Planas Bou
Carles Planas Bou

Periodista

Especialista en Xarxes, algoritmes i la intersecció entre política i tecnologia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

L’expresident nord-americà Donald Trump va anunciar aquest dimecres el llançament de la seva pròpia empresa mediàtica, amb plans de moment per obrir una xarxa social i un servei de vídeo per subscripció.

L’empresa es dirà Trump Media Technology Group (TMTG) i, segons un comunicat de l’exmandatari, la seva missió és «crear un rival al consorci de mitjans progressistes i combatre les companyies ‘big tech’ de Silicon Valley».

Trump acusa aquestes empreses d’«haver utilitzat el seu poder de manera unilateral per silenciar veus opositores als Estats Units».

El primer producte de la nova empresa de Trump que veurà la llum serà la seva xarxa social, anomenada TRUTH Social (‘VERITAT social’).

L’aplicació ja figura a l’App Store de Apple, tot i que, segons indica, no estarà disponible fins al febrer del 2022.

En el seu comunicat, no obstant, Trump va assegurar que l’aplicació començarà a funcionar en una versió de proves a partir de novembre.

A més de la xarxa social, l’exmandatari, que continua controlant el Partit Republicà i que coqueteja amb la idea de tornar a presentar-se a les eleccions presidencials el 2024, va anunciar el llançament futur d’una plataforma de vídeo per subscripció.

Notícies relacionades

Aquesta plataforma es dirà TMTG+ i inclourà «programació d’entreteniment, notícies, podcasts i més».

Des que va haver d’abandonar el poder el gener passat, la idea de crear una empresa mediàtica pròpia ha sobrevolat l’entorn més pròxim a Trump amb l’objectiu de comunicar-se de manera directa amb els seus seguidors, especialment després que les grans xarxes socials com ara Twitter, Facebook i Youtube suspenguessin els seus comptes després de l’assalt al Capitoli.