Desastre natural
Alerta a Mèxic per l’arribada de l’huracà ‘Pamela’
Els forts vents que fuetegen la ciutat de Mazatlán obliguen a cancel·lar vols
El Centre Nacional d’Huracans dels Estats Units (NHC) ha advertit que la tempesta tropical ‘Pamela’ s’intensificarà en les primeres hores de dimecres a huracà categoria 1, quan s’aproximi a les costes de l’estat de Sinaloa, al Pacífic mexicà, segons ha informat el Servei Meteorològic Nacional (SMN) de Mèxic.
«Es pronostica que ‘Pamela’ serà un huracà major quan arribi a la costa del centre-oest de Mèxic continental», va dir l’NHC, aconsellant als residents que extremin les precaucions a les zones en alerta per pluges, vent i onatge (incloent la navegació marítima) i atenguin les recomanacions emeses per les autoritats de Protecció Civil.
La tempesta es trobava a uns 130 quilòmetres al sud-oest de la ciutat de Mazatlán, a l’estat de Sinaloa, durant dimarts passat i posteriorment, es va desplaçar cap al nord-est amb vents màxims sostinguts de 120 quilòmetres per hora, segons fonts de l’NHC.
Alguns estats mexicans pròxims a la trajectòria de l’huracà com Sinaloa, Durango o Nayarit ja es troben sota alerta per possibles desplaçaments de roques o inundacions.
Zona de ciclons
Durant la nit, es preveu que ‘Pamela’ passi a prop de l’extrem sud de la península de Baixa Califòrnia abans d’accelerar cap a la ciutat de Mazatlán, on les inclemències meteorològiques causades per l’huracà han obligat a cancel·lar vols.
Les autoritats han mirat de convèncer la població de traslladar-se a refugis habilitats pel Govern davant el risc d’inundació que ja presenten més de 80 barris de la ciutat mexicana.
Notícies relacionadesAquests fets no agafen per sorpresa la població del país asteca, que a causa de la seva situació geogràfica pateix el freqüent assetjament de ciclons tropicals tant a la seva costa del Pacífic com en la de l’Atlàntic. A finals d’agost, l’huracà ‘Nora’ va tocar terra a l’estat de Jalisco i al Pacífic, i va deixar un menor espanyol i una dona desapareguts.
També a l’agost, l’huracà ‘Grace’ va impactar primer a l’estat de Quintana Roo, al Carib, i posteriorment en el de Veracruz, al golf de Mèxic, i va deixar almenys 11 morts en aquest estat.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Crisi ramadera Confirmat un nou cas de pesta porcina a Catalunya, que eleva a 27 el nombre de senglars infectats
- Relacions socials La soledat no desitjada per Nadal: «M’agradaria celebrar-ho amb els meus fills, però sembla que no existeixo per a ningú»
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Investigació a la dona del president L’Audiència manté Begoña Gómez imputada per malversació per l’«interès en els assumptes lucratius» de la seva assistent a la Moncloa
- Selectivitat Les proves d’accés a la universitat a Catalunya seran els dies 9, 10 i 11 de juny del 2026
