Crisi migratòria
Els EUA preparen vols de deportació a Haití després d’un creuament massiu a la frontera
Prop de 13.000 immigrants irregulars estan retinguts per les autoritats migratòries nord-americanes en un campament improvisat a Texas
El Govern dels Estats Units prepara l’enviament de múltiples vols de deportació a Haití per descoratjar l’arribada massiva de ciutadans d’aquesta nació caribenya, que acampen per milers al sud de Texas, segons mitjans nord-americans. Les autoritats migratòries estarien preparant fins a 8 vols diaris a Haití, segons va informar ‘The Washington Post’, en què viatjaran part dels 13.000 haitians que ja han travessat la frontera sud amb Mèxic.
El Govern de Biden, que havia frenat les deportacions a Haití per la crisi política provocada pel magnicidi de Jovenel Moïse al juliol, podria anunciar la seva nova estratègia aquest mateix dissabte, segons ‘The Washington Post’. Prop de 13.000 immigrants irregulars, majoritàriament haitians, estan retinguts per les autoritats migratòries nord-americanes en un campament improvisat sota el pont internacional que uneix Del Río (Texas) amb Ciudad Acuña (Mèxic).
Notícies relacionadesEls migrants han estat creuant des d’aquest dimarts als Estats Units i han desbordat les autoritats migratòries, que han improvisat el campament a l’espera d’anar processant sol·licituds d’asil. La lentitud per processar aquestes sol·licituds, no obstant, està provocant que el campament creixi ràpidament, ja que no cessa l’arribada de nous immigrants.
Els indocumentats estan dormint al ras i no tenen serveis bàsics, unes condicions que amenacen de crear una nova emergència humanitària a la frontera sud. L’oposició republicana ja ha assenyalat com a responsable de la situació a la frontera el president Joe Biden, que aquest divendres va ordenar el tancament temporal dels ponts fronterers a Del Río.
- A Sants-Montjuïc Barcelona desencalla la construcció d’una torre de 20 plantes al costat de la plaça Espanya prevista des del 1987
- Gira internacional El protagonista de 'Peaky Blinders' Cillian Murphy es rendeix davant Rosalía: "No he parat d'escoltar la seva música"
- Habitatge La llei de propietat horitzontal ho deixa clar: la comunitat et pot prohibir tenir plantes o un hort al balcó
- Conflicte a l’Orient Pròxim Netanyahu defensa una operació terrestre per acabar amb el règim de Irán
- Metaner a la deriva Creix la por per la proximitat del vaixell fantasma rus a plataformes petrolieres en aigües líbies
