Aniversari de la seva fundació
Sense míssils i amb perfil baix: Corea del Nord celebra la seva primera desfilada militar amb Biden al poder
L’esdeveniment ha durat prop d’una hora

Military parade in North Korea /
Sense míssils i amb perfil baix: Corea del Nord ha celebrat aquest dijous la seva primera desfilada militar amb Joe Biden al capdavant dels EUA, però el règim de Kim Jong-un ha volgut rebaixar la tensió entre els dos països. La parada castrense amb motiu del 73è aniversari de la fundació del país va comptar amb la presència del líder nord-coreà, tot i que no va pronunciar cap discurs, segons l’agència de notícies nord-coreana KCNA.
En les imatges difoses per diversos mitjans de comunicació apareixen desenes de militars i treballadors amb granotes de protecció contra materials perillosos i màscares de gas, una mostra que les autoritats podrien haver format una força especial per ajudar a frenar l’avenç del coronavirus, tot i que les autoritats del país asseguren que el virus no ha travessat les seves fronteres.
Notícies relacionadesNo només això, en la desfilada també hi han participat nombrosos camions, tractors i han llançat focs artificials. Corea del Nord pateix escassetat d’aliments i una creixent crisi econòmica a causa de la pandèmia de coronavirus. Malgrat la gravetat de la situació, el país ha celebrat tres desfilades en menys d’un any.
L’esdeveniment ha durat prop d’una hora i, tot i que ha comptat amb un petit nombre d’efectius, és el més gran desplegament militar nord-coreàdes que el president nord-americà, Joe Biden, va jurar el càrrec al gener.
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- Valor incalculable ¿Què se sap del robatori al Louvre i qui són els lladres? Les dues hipòtesis que estudien la policia i els experts
- La caòtica presentació de ‘Lux’
- Humor ‘La casa nostra’, la ‘sitcom’ de Dani de la Orden amb què 3Cat recuperarà l’esperit de ‘Plats bruts’
- Estrena Un Quixot per repensar la salut mental
- Barcelona, protagonista Ringana aspira a créixer a Europa des de Parets del Vallès
- TELEVISIÓ I MAS ¡Salta la sorpresa a Europa!
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA L’Espanyol torna al groc per celebrar el 125è aniversari