Accident mortal
Almenys 57 migrants moren després d’un naufragi a la costa de Líbia
La ruta ha vist més de 170 morts durant el primer semestre de 2021
Almenys 57 migrants, entre ells nens, han mort ofegats aquest dilluns en un naufragi a la costa mediterrània de la ciutat líbia de Khums, segons ha informat l’Organització Internacional per a les Migracions (OIM). «Els supervivents que van parlar amb el nostre personal van dir que entre les persones que van perdre la vida hi havia 20 dones i dos nens», ha precisat l’organització a través del perfil de Twitter de la seva missió al país africà.
L’OIM ha lamentat que aquesta nova tragèdia «posa en relleu la necessitat immediata de comptar amb capacitat de rescat dirigida per l’Estat en aquesta ruta tan perillosa». «Horroritzat per una altra dolorosa pèrdua de vides davant la costa líbia», ha remarcat, per la seva part, el cap de la missió de l’OIM a Líbia, Federico Soda, a través del seu perfil de Twitter, en una publicació en la qual ha remarcat que «el silenci i la inacció són imperdonables».
D’acord amb l’OIM, més de 170 persones han mort en aquesta mateixa ruta en el primer semestre de l’any i gairebé 500 han desaparegut. A més, les oenagés que operen al Mediterrani solen denunciar l’agressiu comportament dels barcos libis i el tractament posterior dels migrants als centres de detenció del país nord-africà.
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- El sector agrari nord-americà, en ruïnes
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Entrevista Francesc-Marc Álvaro (ERC): «Vox ha rehabilitat la figura de Franco»
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
