DAVANT LES COSTES DE LÍBIA
Dos naufragis causen gairebé 100 morts al Mediterrani
Guardacostes libis i pescadors van aconseguir rescatar 47 supervivents, i 31 cadàvers

undefined55850685 alkhoms libyan arab jamahiriya 12 11 2020 a view of was201113140547 /
Un naufragi davant les costes líbies va deixar 20 morts, unes hores després que 74 persones morissin en un altre, va informar en la nit de dijous a divendres Metges sense Fronteres (MSF).
Els equips de MSF a la ciutat de Sorman (nord-est) «van assistir tres dones, úniques supervivents d’un altre naufragi en el qual 20 persones es van ofegar», va indicar l’oenagé en el seu compte Twitter. «Socorregudes per pescadors locals, estaven en estat de commoció i aterrides. Van veure desaparèixer els seus éssers estimats sota les onades, morir davant els seus ulls», segons MSF.
Segon naufragi
Poc abans, l’Organització Internacional per a les Migracions (OIM) va anunciar que un altre naufragi davant les costes de Líbia va causar la mort d’almenys 74 migrants.
«Membres de l’OIM han informat d’un terrible naufragi que ha causat almenys 74 morts avui [dijous] davant Juma», ciutat costanera a uns 180 quilòmetres a l’est de Sorman, va explicar l’agència de l’ONU. Guardacostes libis i pescadors van aconseguir rescatar 47 supervivents, i 31 cadàvers.
Des de principis d’any almenys 900 persones han mort al Mediterrani durant aquests intents d’encreuament, calcula l’OIM. I 11.000 persones com a mínim van ser enviades de tornada a Líbia.
Setmana tràgica al mar
Aquesta mateixa setmana, sis persones, entre les quals figura un nadó de tan sols 6 mesos, van perdre la vida davant les costes de Líbia quan va cedir el terra de la seva precària embarcació en la qual eren arrossegats cap al barco de Proactiva Open Arms. L’oenagé va poder rescatar els prop de 100 migrants que van aconseguir sobreviure després d’un rescat que han qualificat com dels més difícils i durs.
Notícies relacionadesEl barco d’Open Arms, l’únic barco humanitari que en aquests moments hi ha a la zona entre Líbia i Itàlia, ha sigut autoritzat per les autoritats italianes per dirigir-se a Trapani, a Sicília, amb 259 persones a bord –12 dones, 247 homes i 80 menors, 76 dels quals no estan acompanyats–.
Després d’aquests rescats, Open Arms i l’ONG Emergency, que presta el servei mèdic al barco, van emetre un comunicat en el qual afirmaven que «al Mediterrani central la situació és insostenible» i que «cada vegada és més urgent un mecanisme de recerca i rescat».
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Evolució demogràfica Un de cada tres espanyols tindrà més de 65 anys el 2070
- Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Salut La Vall d’Hebron impulsa un nou fàrmac contra l’obesitat
- Art ‘La Madona de Portlligat’ de Dalí torna a Figueres
- Salut L’Hospital de Terrassa reforma les urgències psiquiàtriques