Agressió d’insurgents
Almenys 8 morts i 13 persones ferides en un atac al Pakistan
Els militars de l’emplaçament agredit van informar que quatre o cinc agressors també van morir
Almenys vuit persones van morir, quatre de les quals, soldats, i 13 van resultar ferides en l’atac d’un grup d’insurgents contra un emplaçament militar a la ciutat de Quetta, a la volàtil província del Balutxistan, al sud-oest del Pakistan, va informar aquest dimarts l’Exèrcit.
L’atac es va produir dilluns a la tarda a la zona de Pir Ismalil Ziarat quan el grup d’insurgents va atacar un emplaçament del cos fronterer Frontier Corps. «Durant l’intercanvi de trets quatre valents soldats del FC (Frontier Corps) van morir, mentre que sis més van resultar ferits», va indicar en un comunicat l’oficina de comunicació de l’Exèrcit pakistanès (ISPR). Els militars van afegir que quatre o cinc atacants van morir en l’incident i que set o vuit més van resultar ferits.
Notícies relacionadesA més, dilluns dos soldats més van resultar ferits quan al vehicle en el qual viatjaven va ser atacat amb un artefacte explosiu improvisat (IED, sigles en anglès) al districte de Turbat a prop de la frontera amb l’Iran, també al Balutxistan. L’ISPR no va indicar quin grup terrorista o organitzacions van ser responsables dels atacs.
El Balutxistan és una de les regions més conflictives del Pakistan, amb la presència de grups armats separatistes, faccions talibanes i grups gihadistes. A finals d’abril, en un dels últims atacs de rellevància a la regió, els talibans pakistanesos van matar cinc persones i en van ferir 15 en un hotel de luxe de Quetta, en un atac suïcida contra l’ambaixador xinès al Pakistan, que no es trobava al lloc en el moment de l’explosió.
- El plaer de menjar Menús creatius, vins del Priorat i vistes a les vinyes: l’experiència gastronòmica que triomfa en un poble de 345 habitants
- Festiu ¿Quins centres comercials (i en quins horaris) obren demà, Dijous Sant, a Barcelona i a la resta de Catalunya?
- Un informe tècnic ho avala Recaptar més IBI i sortir del mercat tensionat: Badia del Vallès aspira a la seva independència econòmica en una dècada
- 28+1 punts d’acord Paneque es compromet amb el moviment veïnal a tirar endavant un pla d’acció per transformar el Baix Besòs
- Ajuntament Esquerra demana vetar les pantalles gegants del Mundial a Barcelona després dels insults racistes a Cornellà
