Biden, sobre el veredicte: «Aquest pot ser un gran pas per a la justícia als EUA»

zentauroepp55974531 biden201130191017 /
El president dels Estats Units va celebrar el veredicte de culpabilitat emès per un jurat de Minneapolis contra Derek Chauvin, el policia que va matar l’afroamericà George Floyd asfixiant-lo amb el genoll al coll. «Res podrà tornar-los el seu germà o el seu pare, però aquest pot ser un pas de gegant cap a la justícia als EUA», va dir Joe Biden en un missatge dirigit a la nació després de referir-se a la família de Floyd. El demòcrata va demanar al país que aprofiti el moment per impulsar les reformes introduïdes pel seu partit al Congrés a fi de prevenir els abusos policials, però, sense deixar-se portar per l’eufòria de l’ocasió, va remarcar que desenllaços com el d’aquest judici continuen sent «molt poc habituals».
El moviment per la justícia racial ha trobat en Biden un aliat molt més valent del que alguns esperaven, malgrat l’alineament que ha mantingut al llarg de la seva carrera amb els defensors dels drets civils o els seus profunds llaços polítics amb la comunitat negra. Biden parla amb una claredat que rarament va exhibir Barack Obama pel seu temor de ser vist com un president tribal, com el president de la comunitat negra. Una fermesa que es reflecteix en les instruccions que Biden ha donat a totes les agències de la seva Administració perquè prioritzin els interessos de les comunitats històricament desfavorides en l’elaboració de les seves polítiques.
Notícies relacionades«Ningú hauria d’estar per sobre de la llei, i el veredicte envia aquest missatge, però no és suficient. No podem aturar-nos aquí», va dir el president hores després de trucar a la família de Floyd per celebrar la resolució del veredicte i aixecar-los l’ànim agraint-los la seva enteresa i el paper que han exercit en els últims mesos. «Hem de plantar de cara al racisme estructural i les disparitats racials que existeixen en la manera de protegir els ciutadans i, de forma més generalitzada, en el sistema penal».
President Biden and VP Harris call the Floyd family after the GUILTY verdict! Thank you @POTUS & @VP for your support! We hope that we can count on you for the police reform we NEED in America! ✊🏾 pic.twitter.com/cg4V2D5tlI
— Ben Crump (@AttorneyCrump) 20 de abril de 2021
En la seva determinació per abordar sense embuts el pecat original dels EUA, Biden se sent còmode tenint al seu costat la primera vicepresidenta negra i multiracial, una Kamala Harris que va recordar que la tecnologia ha acostat a tots els nord-americans uns problemes que molts consideraven cosa del passat. «Gràcies als telèfons intel·ligents, molts nord-americans estan descobrint ara la injustícia racial que els americans negres han conegut durant generacions», va dir Harris durant la intervenció. «Particularment els homes negres han sigut tractats al llarg de la nostra història com menys que humans». Tot i que res s’arreglarà amb paraules, la seva Administració està demostrant la voluntat política que no van tenir d’altres. Falta saber si els republicans els deixaran emprendre reformes de pes.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols