Almenys sis morts en dos atacs amb explosius a Somàlia
L’atemptat tenia per objectiu el governador de la regió de Bay, al sud del país
somalia-coche-bomba
Almenys sis persones han mort avui en dos atacs amb explosius a Somàlia, han confirmat fonts de seguretat i governamentals.
Almenys quatre persones van morir i sis van resultar ferides després que un atacant suïcida es fes esclatar a la localitat de Baidoa, situada a la regió de Bay, al sud de Somàlia, va declarar a la xarxa social Twitter el portaveu del Govern somali, Mohamed Ibrahim Moalimuu.
Segons va indicar el mitjà somali Radio Dalsan, l’atemptat tenia per objectiu el governador de la regió, Ali Wardhere, que va sortir il·lès de l’atac.
Mina terrestre
A més, dues persones van morir i set van resultar ferides després de l’explosió d’un vehicle al trepitjar una mina terrestre a Mogadiscio, la capital de Somàlia, segons va declarar un oficial de la policia local al mateix mitjà local.
Tot i que cap grup terrorista va reclamar encara l’atac, Somàlia rep sovint atemptats d’Al Shabab, organització islamista afiliada a Al-Qaida des del 2012 i que controla les àrees rurals del centre i sud de Somàlia, país en què busca instaurar un Estat islàmic de tall wahabí (ultraconservador).
Somàlia viu en un estat de guerra i caos des del 1991, quan va ser enderrocat el dictador Mohamed Siad Barre, el que va deixar el país sense Govern efectiu i en mans de milícies islamistes i senyors de la guerra.
- Ocupació pública El Govern aplicarà les 35 hores a 250.000 funcionaris a l’abril
- Omplir el dipòsit de dièsel costa de mitjana més de 90 euros
- Mobilitat vacacional Dues vagues de ‘handling’ amenacen la Setmana Santa
- La banca redueix els seus préstecs ‘tòxics’ als nivells més baixos des del 2013
- Cost de la vida La guerra de l’Iran dispara fins al 3,3% els preus al març a Espanya
