Bany de sang a Birmània
La cort marcial birmana dicta les primeres 19 condemnes a mort després del cop
17 dels acusats d’haver matat un soldat encara no han sigut detinguts mentre la repressió militar ha causat la mort de més de 600 manifestants
Un tribunal de justícia marcial va condemnar a la pena capital 19 persones acusades de l’assassinat d’un soldat, en les primeres sentències a mort que es dicten després del cop d’Estat militar de l’1 de febrer a Birmània.
El portal de notícies Eleven Media precisa que 17 dels acusats van ser condemnats en rebel·lia i recauen sobre ells ordres d’arrest per assassinat, el qual presumptament va succeir a finals de març en un districte de Rangun on els militars havien decretat la llei marcial. El canal públic MRTV, ara controlat pels uniformats, va emetre ahir a la nit les fotografies dels dos condemnats que es troben arrestats.
Segons les xifres corroborades de l’Associació per a l’Assistència de Presos Polítics (AAPP), almenys 618 persones han sigut assassinades arran de la violenta repressió de les autoritats des de la sublevació militar.
Segueixen les protestes
Malgrat la brutal repressió de les forces de seguretat, en la qual han mort més de 600 persones, milers de manifestants han pres de nou avui els carrers del país per expressar el seu rebuig contra el comandament castrense.
A la ciutat de Bago, a uns 70 quilòmetres al nord-oest de Rangun, els manifestants van desafiar els militars després de la sagnant jornada d’ahir, on les forces de seguretat van disparar artefactes explosius en les protestes.
Els mitjans locals informen d’almenys 20 morts a Bago per la repressió de divendres, tot i que adverteixen que el nombre podria ser més elevat.
Notícies relacionadesAAPP també indica que almenys 2.931 persones es troben detingudes des de l’aldarull, inclosa l’enderrocada líder del govern civil, Aung San Suu Kyi.
Els militars birmans justifiquen el cop d’Estat per un suposat frau en les eleccions del novembre passat, en les quals va arrasar i va revalidar el seu poder el partit de Suu Kyi, La Nacional per a la Democràcia, amb l’aval d’observadors internacionals.
- Okupació Un propietari recupera la seva vivenda a la platja en una distracció dels ocupes
- Inditex intercanvia terrenys amb Alcampo per fer la nova seu a Sant Adrià
- Obituari Mor als 81 anys Anna Balletbò, exdirigent del PSC
- La periodista que va dinar amb Mazón el dia de la dana, citada a declarar
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Durant la Convenció Municipalista Turull demana als càrrecs de Junts estar «preparats»: «Venen moments complicats»
- Així estan les enquestes de les eleccions generals a Espanya
- Canvis a la UE ¿Conduir als 17 anys? DGT, experts i víctimes ho avalen però posen el focus en el tutor
- GP DE MALÀISIA Àlex s’afegeix a la festa dels Márquez amb el subcampionat del món
- Preocupació a la zona El ‘segon violador de l’Eixample’ és avui un home sense llar que viu al carrer a prop d’una escola
