Tercera onada de contagis
Macron anuncia noves mesures davant l’augment de contagis a França
L’alcaldessa de París, Anne Hidalgo, havia demanat el tancament de les escoles a París per la «molt greu» situació sanitària i la «grandíssima desorganització» als centres.

Paris (France) 14 12 2020 - France Aos President Emmanuel Macron during a Citizens Convention on Climate in Paris France 14 December 2020 (Francia) EFE EPA Thibault Camus POOL POOL MAXPPP OUT /
El president francès, Emmanuel Macron, s’ha dirigit als francesos aquest dimecres per anunciar les noves mesures de contenció i els ha demanat «un esforç». «Hem resistit i après l’últim any. Hem de viure amb el virus», ha dit el president francès. Aquest mateix matí, l’alcaldessa de París, Anne Hidalgo, havia demanat el tancament de les escoles a París per la «molt greu» situació sanitària i la «grandíssima desorganització» als centres.
«Hem fet bé de creure en la responsabilitat dels francesos. Aquesta setmana encarem una nova fase. Hem entrat en una cursa de velocitat. Els contagis i la propagació de les noves variants a Europa han fet que creixin noves epidèmies dins de l’epidèmia», ha assegurat Macron. «El virus és més contagiós i mortal, el 44% dels pacients de les ucis tenen menys de 65 anys», ha dit.
Mesures esteses
Notícies relacionadesMacron ha anunciat que les mesures complementàries aplicades als 19 territoris amb més contagis seran esteses a la resta de regions metropolitanes. «Vull cridar a la mobilització de tothom per a aquest mes d’abril», ha dit. «Hem de tenir en compte també les conseqüències de les restriccions en l’educació i el comerç», ha afegit. «El 18 de març vam decidir prendre mesures complementàries en alguns departaments. Dues setmanes després, sabem que aquesta estratègia ha tingut els primers efectes», s’ha congratulat el president francès.
Així, del 3 d’abril al 2 de maig s’estendrà el toc de queda a les 19 hores, s’obligarà a prioritzar el teletreball, es tancaran els comerços no essencials i no es podran fer desplaçaments interregionals després del 5 d’abril ni a més de 10 quilòmetres del domicili, i es dona així un petit respir durant les vacances de Setmana Santa.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- Transport públic Una entitat llança una aplicació per a informar dels retards de Rodalies a temps real: "Volem convertir les queixes en dades"
- MÚSICA AMB MISSATGE POSITIU El 'revival' dels balcons del clàssic del Dúo Dinámico 'Resistiré'
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- La Vuelta a Espanya arriba a Catalunya: així és el recorregut de les seves tres etapes transcendentals
- Cost de la vida Tornar a omplir el rebost després de les vacances d’estiu sortirà aquest any un 2,7% més car