Líder antieuropeista
Nigel Farage, artífex del Brexit, es retira de la política
El polític britànic assegura que la seva funció ha acabat amb el país fora de la família europea
El polític britànic Nigel Farage, un dels líders de la campanya per a la sortida del Regne Unit de la Unió Europea, ha anunciat la seva retirada de la direcció del Partit per a la Reforma del Regne Unit i de la política en general després de considerar que la seva funció ha acabat.
«Ja no es pot tornar enrere. ElBrexit ha acabat», ha comentat Farage en un ‘podcast’ del diari The Telegraph. «No faré marxa enrere. Sé que he tornat una o dues vegades quan la gent pensava que me n’havia anat, però fins aquí hem arribat. S’ha acabat», ha afegit.
Notícies relacionadesAra, Farage té intenció de continuar «influint en el debat polític». «No vull jugar a golf quatre dies a la setmana», ha explicat el populista britànic, que assegura que la seva missió serà la de fer campanya «contra la influència de la Xina al Regne Unit» i l’agenda de la «correcció política». «He construït al llarg d’aquests anys una plataforma de xarxes socials bastant considerable. Tinc influència. Per això vull continuar ajudar en el debat. Vull continuar canviant el debat. Però puc fer-ho sense participar en unes eleccions», ha declarat.
El seu partit anterior, el Partit per a la Independència del Regne Unit (UKIP), va ser considerat una força impulsora de la sortida del país de la UE després del referèndum del 2016. El Regne Unit va abandonar finalment el bloc l’any passat i el període de transició posterior al Brexit va acabar al desembre. El país va arribar a un acord comercial d’última hora posterior al Brexit a finals del 2020, però continua enfrontant-se als efectes legislatius de la seva sortida del bloc.
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Operació de la Guàrdia Civil Desmantellada una xarxa de ciberestafes a tot Espanya que dirigia un estudiant de 19 anys des de Terrassa
- El jutge va repescar un nom
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- Polèmica decisió al regne unit Cop del Tribunal Suprem britànic a les dones trans
- Delinqüència digital Creixen les «estafes híbrides»: l’engany que combina el món virtual i el físic
- Tipus d’interès L’eurozona es blinda: el BCE abaixa tipus al 2,25% en resposta a l’ofensiva de Trump
- Conflicte laboral PortAventura suspèn la venda d’entrades per a aquest dissabte per la vaga de treballadors
- Metro de Barcelona Adjudicades per 48 milions les obres de les estacions de Manuel Girona i Campus Nord de l’L9
- Oferta d’ocupació El treball que sempre havies somiat: 1.000 euros a la setmana per provar platges i explicar-ho