Amenaça ultra
L’FBI alerta de «protestes armades» a tots els EUA contra el resultat electoral
L’agència adverteix d’un possible «aixecament» a nivell nacional a la presa de possessió de Biden
El Buró Federal d’Investigacions (FBI) va alertar en un butlletí intern sobre l’amenaça de «protestes armades» a tots els Estats Units des de dissabte, d’un «aixecament» a nivell nacional i d’un nou intent d’assalt al Capitoli des de diumenge i fins a la presa de possessió del demòcrata Joe Biden com a nou president.
«S’estan preparant protestes armades als capitolis de tots els 50 estats del país des del 16 de gener fins al 20, així com al Capitoli (de Washington) entre el 17 i el 20 de gener», indica la circular interna a la qual va tenir accés el canal de televisió ABC.
La circular detalla que han rebut «informació sobre un grup armat sense identificar que té la intenció de viatjar a Washington DC el 16 de gener. Han advertit que si el Congrés intenta treure el president Donald Trump per la via d’esmena 25 succeirà un gran aixecament».
Aquest procediment per inhabilitar el president pot ser realitzat pel gabinet de l’Executiu i el vicepresident, Mike Pence, una cosa que la líder de la Cambra de Representants, Nancy Pelosi, ha demanat que s’invoqui immediatament o el Legislatiu recorrerà a un procés de judici polític (‘impeachment’).
L’avís es dona després que el dia 6, el dia en què s’havia de certificar la victòria electoral del demòcrata Joe Biden, una multitud violenta va assaltar per la força el Capitoli instigada per Trump, que poc abans va animar els seus seguidors a marxar al Congrés en un acte davant la Casa Blanca.
Una de les manifestants va morir d’un tret al coll i tres més van sucumbir a ferides o problemes mèdics durant l’assalt, mentre que un policia del Capitoli també va morir a causa de ferides ocasionades en els forcejaments i un altre es va suïcidar pocs dies després.
Organització digital
Notícies relacionadesL’assalt va posar en evidència la poca preparació policial davant la protestes de trumpistes, que molts han anunciat que repetiran en fòrums radicals a internet o en serveis de missatgeria com Telegram. Moltes d’aquestes organitzacions i grups han vist reduïts els seus canals d’informació digital amb la prohibició de personalitats radicals a Twitter i Facebook, així com els comptes de Trump, per limitar nous esclats de violència.
Fins al seu tancament poc després de la mitjanit de diumenge, a Parler, la xarxa social preferida pels ultradretans, s’anunciaven diverses concentracions «pacífiques», però amb armes, a les capitals dels estats de tot el país, així com a Washington, on s’esperen més de 10.000 efectius de la Guàrdia Nacional des de dissabte i fins al dia de la investidura de Biden, el dia 20.
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- Obesitat a Espanya: una pandèmia que causa una de cada cinc morts evitables
- Estudi de la personalitat Què significa desbloquejar el mòbil cada poc temps, segons la psicologia
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats