Per la soca britànica de la Covid
Espanya amplia 14 dies més les restriccions a vols i barcos del Regne Unit
Passatgers no residents ni nacionals tenen vetada l’entrada al país fins al 19 de gener
El Govern central ha prorrogat fins al 19 de gener les restriccions d’entrada a Espanya de vols i barcos que procedeixen del Regne Unit amb passatgers no residents ni nacionals davant la «incertesa de l’abast sobrela nova variant» del coronavirus i «en sintonia amb la posició mantinguda per la major part dels països de la Unió Europea».
El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) d’avui recull aquesta mesura, adoptada per un acord del Consell de Ministres del 22 de desembre, després de l’alarma que va generar a la Unió Europea la troballa d’una nova variant del SARS-CoV-2, que ha provocat que la majoria de països hagin adoptat restriccions.
Finalitzava el 5 de gener
La primera restricció es va acordar al Consell de Ministres del 22 de desembre i finalitza el 5 de gener, per la qual cosa el Govern va decidir, després de l’última reunió de l’any del consell, prorrogar-la en 14 dies més.
Es va fer a proposta dels ministeris de Sanitat i Transports, i es va decidir adoptar un nou acord pel qual s’estableixen novament «mesures excepcionals» per limitar la propagació i el contagi de la Covid-19.
Fins al 19 de gener.
D’aquesta manera, el Govern considera oportú prorrogar les restriccions a 14 dies naturals més, és a dir fins a les 18.00 hores del 19 de gener del 2021, i en línia amb l’ampliació de restriccions adoptades per gran part dels països membres.
Segons el previst en l’acord del Consell de Ministres, «la realització de vols des de qualsevol aeroport situat al Regne Unit» fins a Espanya, «amb o sense escales intermèdies, únicament podrà portar-se a terme quan es tracti» d’aeronaus que «transportin exclusivament» ciutadans nacionals i residents a Espanya o Andorra.
Decisió reversible
Notícies relacionadesAixí mateix, en el cas de les embarcacions, només es permetrà l’entrada a ports espanyols «als barcos de passatge de transbord rodat i de passatge que donin servei de línia regular» amb el Regne Unit i que traslladin també «exclusivament» nacionals i residents a Espanya i Andorra.
En tot cas, el Govern aclareix al BOE que «en funció de l’evolució de la situació i de la pandèmia i especialment de les decisions que puguin adoptar-se de forma coordinada a la Unió Europea, el Ministeri de Sanitat podrà aixecar, amb caràcter general, aquestes limitacions abans de l’acabament de l’esmentat termini».
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- COMUNITAT DE RECERCA El grup assenyalat pels abusos de Flecha a la UB anuncia que es dissol
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Desenvolupament Si el teu fill neix en un d’aquests tres mesos serà més intel·ligent, segons la ciència
- Borrasca atlàntica Catalunya activa l’alerta d’inundació davant el temporal previst per Nadal i Sant Esteve
- Hisenda El Govern recula i els aturats no hauran de presentar declaració de la renda
- A La Villarroel Jordi Casanovas estrena ‘Göteborg’, una comèdia dramàtica romàntica sobre les segones oportunitats
- Relacions entre socis Junqueras es veurà amb Sánchez per «obligar-lo a complir» els pactes amb ERC
